restauratie Massey Ferguson 205

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door Laurens-MF »

Hallo,

Het 3 cilindertje werkt perfect, ik heb de kleppen nog eens geregeld en er is ook een origineel voorblok opgekomen van een andere mf35 3cilinder. Het enige probleem dat ik nu nog heb , waarvoor sommigen mij al hadden gewaarschuwd, is dat de motorkap niet meer past :( mijn vraag is: komt dit doordat de tank hoger is of is de motorkap bij een 3cilinder normaal hoger dan die van een 4 cilinder? Anders moet ik ook nog aan een andere motorkap zien te geraken.
Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord :)

mvg,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door hans eshuis »

hoi

De tank is hoger dan een mf 35 3 cil.
En de motorkab van een mf 35 4 cil is lager dan een mf 3 cil. Het verschil zit in de montage gat aan de vooras bok. het gat zit op een andere plek.

Je kunt ook de industrie motorkab er op maken dan ben je ook klaar..

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door Laurens-MF »

hallo,

De industrie kap had gegaan, maar dat vind ik ook niks. Ik had nog een oud stuk motorkap liggen van een 4 cilinder waar het onderste deel (net onder de gril) vanaf was geslepen. Nu heb ik er maar een paar stukken aan "gebeund" zodat deze motorkap toch past, het is wel maar voorlopig totdat ik ergens een echte 3 cilinder motorkap vind. En de tank is toch wel hetzelfde bij de industrie als bij een gewone 3cilinder. Bij mijn MF-garage stond er net een 3 cilinder in de werkplaats en die was exact hetzelfde.

Groeten,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door Laurens-MF »

Na een tijdje is dan hier het eindresultaat van onze MF. Het is nu wel geen graafmachine meer, maar hij is wel ons werkpaardje. We hebben een oude motorkap van een 4 cilinder aangepast om over de hogere dieseltank te passen. Voor de rest kun je je geen handigere tractor wensen dan deze. Hij start altijd en is snel en wendbaar. Echt een goed machine om klusjes mee te doen :D
Bijlagen
Afb0493.jpg
Afb0493.jpg (88.98 KiB) 9117 keer bekeken
Afb0491.jpg
Afb0491.jpg (89.29 KiB) 9117 keer bekeken
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

205 industrie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jul 2011 20:44

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door 205 industrie »

Hallo,

Mijn naam is Theo en ik heb gisteren een account aangemaakt!
Ik ben in bezit van een mf 205 industrie van 1964 !
Hier zit alles nog origineel op !
Alleen heeft de vorige eigenaar de losse gewicht bak(die in de hef hangt en je kunt afzetten als je bijvoorbeeld iets in de hef wilt hangen) Vast gemaakt zodat de totale lengte van de tractor iets korter werd!
De heflatten heb ik er wel bij!
Ik zal binnen kort wat foto's erop zetten!
Ik heb wel wat documentatie maar dat is niet precies van mijn model!
Ik zag dat Hans Eshuis nog documentatie overhad ?
Als dit het goede is wil ik deze wel overnemen!
Ik ben ook nog op zoek naar de inzet filter van het hydraulisch systeem?!
Kan iemand me hier aan helpen?
En de tractor van Laurens , jammer dat je beide tractors niet origineel hebt gelaten,maar van de andere kant als je hem zo goed kunt gebruiken heb je ook groot gelijk!!
Laurens, heb je de achterkant (automaatbak en achteras) nog wel of heb je deze aan de vier cilnder gemaakt?
Ik hoor het wel van julllie!
Alvast bedankt en tot een volgende keer!
Groeten
Theo Swinkels.

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door Laurens-MF »

Hallo,

Bedoel je de grote filter die op de frontlader zit? Die is nog te krijgen want die hebben we op de onze vernieuwd gehad toen we hem pas hadden. Of die van de versnellingsbak, die is ook te krijgen maar die kostte meer dan 20 euro dacht ik. De achterbrug met versnellingsbak ligt hier nog samen met al de rest, op de motor en de tank na is de tractor nog compleet. We hebben ook nog de kader liggen waar de retro (kraan) opzit. De viercilinder motor past niet aan de vloeistofkoppeling van de automaat omdat de gaten in de krukas niet hetzelfde zijn als die van de perkins motor.

Blijkbaar zijn er toch nog wel wat industrie-mf's, dat is wel leuk om te weten dat er daar toch nog wat van rondrijden.

Mvg,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

205 industrie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jul 2011 20:44

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door 205 industrie »

Hallo,
ja, ik bedoel de grote filter. heb je hier toevallig nog een bestel of artikelnummer en merk van?
Bij mij staat er alleen een nummer op (10208) en waar heb je deze gehaald?
In de folder die ik heb staat een afbeelding van de filter van de automaatbak,deze zit langs de oliefilter.
alleen zit bij mij de oliefilter op een lagere plaats , dus ik weet niet waar bij mij die filter zit?
Of zit deze aan de onderkant bij die afdichtplaat?
heb jij ook folders of een werkplaatshandboek? Ik ben eigenlijk op zoek naar meer info van mijn model! Zit bij jouw de stuurbekrachtigingspomp in het blok of langs het blok met een v riem?
Bij mij is dit met een v snaar maar ik weet niet of dit origineel is!
alvast bedankt voor de info

Met vriendelijke groet,

Theo swinkels.

Laurens-MF
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 19:29

Re: restauratie Massey Ferguson 205

Bericht door Laurens-MF »

Hallo,

Van de grote filter heb ik geen nummers meer, dat is misschien al 5 jaar geleden dat die vernieuwd is geweest. Maar normaal gezien kun je die bij een MF-dealer of ergens waar ze oliën verkopen wel bestellen. De filter voor de vloeistofkoppeling en lamellen (voorste deel van de versnellingsbak) zit normaal gezien aan de linkse kant van de motor onder de brandstofpomp. Deze kun je makkelijk vinden als je de leidingen volgt die uit de versnellingsbak komen.
Bij mijn 205 zat de pomp voor de stuurbekrachtiging vooraan rechts langs de motor gemonteerd en werd aangedreven met een tandwiel op een van de distributietandwielen.

Ik heb enkel een onderdelenboek over dit model, voor de rest heb ik ook niet meer informatie kunnen vinden over de 205

mvg,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

Plaats reactie