massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Bericht door Goudbuikje »

Hallo allemaal

Bij mijn 3085 is de stuurbekrachtiging niet optimaal vooral niet als ik stil sta
Is hier iets aan te doen alle andere functies werken perfect alleen stationair lijkt het wel of hij weg valt. Is er misschien ergens iets bij te stellen ??
olie en filters zijn allemaal vervangen

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Het is een type Orbitrol hydrolische bestuuring met ondersteuning van een externe pomp. Zoveel weet ik omdat de 1200 er ook een heeft. Echter er is niet veel begrijpelijks over te vinden op het www (tot nog toe) dus wat er aan scheelt... Al eens een dealer gevraagd of het een "bekend euvel" is ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Bericht door Goudbuikje »

Beste Rene

Heb de vraag al bij de dealer gesteld alleen die kon het zo niet zeggen,
als ik hem breng willen ze er wel diagnoze voor stellen maargoed daar hangt weer een prijskaart aan vast en ze hebben ook niet gelijk tijd.
Opzich is er goed mee om te gaan maar alleen stationair lijkt het wel of hij net te weinig druk levert, maargoed mischien had iemand het al eens meegemaakt maar helaas.

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Als je het stationair toeren tal wat verhoogd met je handgas dan ?. Wat is je startionair toerental ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: massey ferguson 3085 stuurbekrachtiging slecht.??

Bericht door admin »

Richard,

Even mijn gedachten:
Stilstaan vraag veel kracht om te sturen.
Stationair draaien levert weinig druk/opbrengst.

Een kleine lekkage (of slijtage) kan er dan al voor zorgen dat je niet (goed) kunt sturen.

Als je Engelse taal kunt lezen, heb ik misschien wel wat voor informatie voor je liggen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie