Hoi allemaal

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
wilco074
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 21:58
Locatie: hengelo (ov)

Hoi allemaal

Bericht door wilco074 »

Hoi beste mede MF liefhebbers,

Mijn naam is Wilco, en kom uit hengelo overijssel. Wij hebben op onze paarden stal een hele oude MF 35, uit 57 en omdat die liep nooit wat aan gedaan, nu door de kou een vriesplug is gaan lekken, toch besloten om haar maar helemaal te restaureren, is een grote hobby van me om te sleutelen en heb nu toch alle tijd ivm ziekte.
Mijn andere passies zijn uiteraard onze paarden, de paardensport en werk op een manege waar we mensen met een beperking ( en zonder) de mogelijkheid geven om zelf paard te laten rijden.
Ik had al een beetje het forum doorgelezen en hoop dat ik hier nog veel leer, mensen met dezelfde passie mag leren kennen en al opgedane kennis kan delen.

Groetjes Wilco
The more you know, the less you need.

FE 35

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door fergie »

Hello Wilco,

Welkom !, dat met die passie en kennis komt vast wel goed hier.

Ik heb wel even de X uit je post gehaald, de 35X is een late 3-cylinder en een 35 uit 57 zal een 4 pitter hebben dus.....heb je meteen wat geleerd !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

wilco074
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 21:58
Locatie: hengelo (ov)

Re: Hoi allemaal

Bericht door wilco074 »

Hey fergie, dank je wel, en ja idd dat klopt, want het is dus een FE 35, het type plaatje zat onder de verf, kon niks meer lezen maar na voorzichtig de verf eraf gehaald te hebben is het idd een FE35 4 pitter.
The more you know, the less you need.

FE 35

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door fergie »

Hello Wilco,

Om de verwarring dan nog wat groter te maken hebben alle MF35's officieel als type FE35... Het stond tot vrijwel de laatste trekkers nog in de tacho. Het enige dat aan een X anders is dan een "gewone" 35 3-cylinder is dat de X-motor 250 toeren meer maakt en daarmee over de 40Pk komt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie