Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Bericht door jandirk »

Hallo,

Na lang zoeken heb ik eindelijk een middenmaaibalk voor de TEF kunnen bemachtigen.
Geheel compleet van het merk Schukken, wel in onderdelen. Het is het model dat aan de zijkant tussen de wielen komt te hangen.

Heeft iemand voor mij een montagehandleiding, zodat het uitzoeken van de losse onderdelen en het monteren wat makkelijker wordt? Alvast bedankt

JanDirk

pietje
Berichten: 9
Lid geworden op: do 11 nov 2010 19:18

Re: Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Bericht door pietje »

Hallo Jan Dirk.

Je moet even verder kijken op de site want er staat wel een instructieboekje op over schukken.
Moet je in de kolom links even verder naar beneden scrollen staat hij wel tussen dan.

Gr pietje

jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Re: Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Bericht door jandirk »

Bedankt Piet voor het antwoord.

Dit instuctieboek geeft echter niet weer hoe ik de boel moet monteren.
Los bestaat de maaibalk uit een hele berg lossen onderdelen, stangen en beugels, dus er moet volgens mij een montagehandleiding vor bestaan.

vr.g.r

JanDirk

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Bericht door admin »

Jandirk,

Ik ben het nooit tegen gekomen. Het boekje dat op mijn site staat, ken ik twee varianten. In beide staat geen opbouw volgorde of instructie. Je zult dus een keer goed moeten kijken bij een andere TEF met een Schukken onderbouw.

De maaibalk kwam compleet gemonteerd van Schukken af. De montage platen voor de trekker zaten daar nog los bij. Dan was monteren natuurlijk niet zo moeilijk.

Eerste de montage platen aan de trekker. Dan het maaibalkframe er onder hangen en tenslotte de fingerbalk aan het frame monteren.

Als jou maaibalk uit veel meer onderdelen bestaat, is hij of in te veel delen gedemonteerd of je hebt wat dubbel.

Succes er mee. Als je er niet uit komt, leg dan alle onderdelen eens los op de grond en maak van het geheel een paar foto's. Misschien dat ik dan kan helpen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Re: Handleiding montage Schukken middenmaaibalk TEF

Bericht door jandirk »

Bedankt voor de hulp zo ver.
Wellicht zijn er mensen die een middenmaaibalk hebben en hier foto's van hebben.

Zo ja zouden deze mensen deze foto's op het forum willen zetten?

bedankt

jandirk

Plaats reactie