Eerste klusje

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Eerste klusje

Bericht door Sluismolenaar »

Werken met een MF, nou ja, werken... Meer een ritje en gelijk maar wat balen hooi gehaald in Heiloo om mijn bokken te kunnen blijven voeren met dit winterse weer.
Vandaag het contactslot (met lichtschakelaar), zekeringkastje, remlichtschakelaar en de bedrading van de koplampen vervangen. De draad van de remlichtschakelaar kon ik niet meer aansluiten want te bros en vervangen is nog niet gelukt want de schroefjes van de verdeeldoos wilden niet meewerken. Ook de claxon doet het weer normaal, in de oude situatie deed hij het niet zodra het licht ingeschakeld was. De massadraad van de claxon was aangesloten op een contact van het zekeringkastje, zodat over de claxon feitelijk 2x de -pool was aangesloten... Ik heb die draad maar verlengd en rechtstreeks op de +pool van de accu gezet, claxon doet het nu onafhankelijk van het contactslot.
Tegen 5 uur vanmiddag alles voor elkaar en opgeruimd en het ding maar eens geprobeerd te starten. Ging errug moeizaam, met heel veel zwarte rook en een zuigend/blazend geluid vanuit het luchtfilter. Maar uiteindelijk liep hij en na wat opwarmen verdween de rook geheel. Mogelijk dat de rode diesel die nog in de tank zat geen winterdiesel is geweest?

Hoe dan ook, de rit verliep prima, met een volle tank op weg naar Heiloo naar mijn hooileverancier. Wel een beetje fris, vooral de terugweg met een beetje tegenwind. Plaatje van de trekker met zijn lading weer thuis voor de schuur.

Groeten,
Andreas
Bijlagen
MF35 20111221 (3a).jpg
MF35 20111221 (3a).jpg (131.96 KiB) 3434 keer bekeken
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

Plaats reactie