Hef Goudbuikje ??

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Hef Goudbuikje ??

Bericht door Goudbuikje »

Ik heb gisteren een rondrit gehad met me Goudbuikje alles was perfect gegaan
alleen wat ik raar vond, ik had er een ouderwedse 2 rij aardappelpoter achter hangen en als ik hem op til is er niks aan de hand en blijft hij ook mooi hangen tijdens het rijden, maar als ik aan het einde van een werkgang was en hem wilde optillen als er 2 mensen achterop zaten kwam hij maar 30 cm van de grond en niet meer net op me pomp in een soort overdruk / overstort ging . Als ze er dan af gingen was er niks meer aan de hand en kon ik alles weer doen.

Is dit normaal of niet, want heb dit namelijk nog nooit gehad.

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef Goudbuikje ??

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Had je de diepte regeling hendel helemaal onderin staan ?. Anders gaat de regeling op de trekkracht aan de topstang reageren. De trekkracht regeling is namelijk dubbelwerkend op de 35 en reageerd dus behalve op druk op de topstang ook op trekkracht aan de topstang.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: Hef Goudbuikje ??

Bericht door Goudbuikje »

Ik heb de andere hendels ook omhoog staan dat heb ik eigenlijk altijd weet ook niet waarom, maar als ik het goed begrijp als ik die omlaag zou zetten zou het wel moeten gaan alleen zal dan de voorkant los komen en dat is ook niet de bedoelling. Dus als het trekkende gewicht op de topstang te veel wordt wordt hij automatisch beveiligd wist ik eigenlijk ook niet wist wel dat hij duwend een beveiliging had.

Maargoed er is dus niks aan de hand .

Bedankt Groet Rich
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hef Goudbuikje ??

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Beveiligd is alleen duwen, trekken niet. De bedoeling ervan is om met hulp van een multie pull hitch een deel van het gewicht van een 4-wielige wagen op de achteras over te kunnen hevelen. Door de trek-kracht regeling kon je dan instellen voor hoeveel je de aanhanger optilde aan de trekboom.

Om de regeling uit te schakelen druk je de diepteregeling hendel helemaal naar onder en gebruik je alleen de positie regeling (ronde knop) en dan kun je ook met flinke trekkracht aan de topstang maximaal tillen. Een vroege goudbuik tilt 740Kg, latere 1200Kg aan de kogels.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie