Hallo allemaal!

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Hallo allemaal!

Bericht door Sluismolenaar »

Dag heren (en dames?) Ferguson liefhebbers,

Ik ben Andreas de Vos (39) en woon in Alkmaar. Ik ben vrijwillig molenaar en bewoon de Sluismolen, vandaar mijn nickname.
Ik kijk al een jaar of 5 rond op deze website en dit forum, heb tijdens een open dag bij Piet Mooij in Schagen Gerrit Preuter en Rene de Bruijn al een keer ontmoet. Sinds december 2004 ben ik in bezit van een (grijs met bruine) Ferguson TEF met nummer 435672 op het plaatje onder het stuur. Bouwjaar 1955?
Ik heb hem via Marktplaats gekocht in Delden, voor €600 (of €700) en ben de 4e eigenaar. Hij is helemaal compleet, inclusief 3 lekke banden, maar met een maaibalk. Ik denk een Schukken. Ik heb hem inmiddels bijna 5 jaar in de schuur, in afwachting van de start van de restauratie, bij de vorige eigenaar heeft-ie 4 of 5 jaar buiten onder een zeil gestaan. Volgens hem (erfenis van zijn schoonvader en hobbymatig enkele jaren gebruikt), heeft deze TEF nooit hard gewerk, alleen voor grasmaaien en melken, en zijn er nooit grote reparaties nodig geweest. Er zaten geen accu's bij en het koelwater was afgetapt, dus ik heb hem nog niet lopend gezien/gehoord.
Inmiddels heb ik het werkplaatshandboek en de handleiding, en het wordt nu toch wel eens tijd om het ouwe beest onder handen te gaan nemen. Nu nog tijd maken en een plan bedenken (waar te beginnen). Ik hoop deze winter te gaan beginnen.

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door admin »

Andreas,

Welkom op het forum. Leuk dat je na al die jaren mee kijken in het forum je nu bekent maakt.
Ik wens je komende winter veel sleutel plezier met de Ferguson TEF.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie