Update 23C

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

rob
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jan 2008 10:54
Locatie: Dwingeloo

Update 23C

Bericht door rob »

Hallo,

Zoals beloofd de voortgang van de 23C van mijn MF35.
Na montage van de gereviseerde brandstofpomp en verstuiver kwam er weer schot in de zaak.
De motor begon beter te lopen, maar er zat toch nog regelmatig een misslag tussen. Dat wil zeggen: bij stationair draaien. Als ik dan een eindje gereden had (op toeren draaide het mooi zuiver en zonder rookontwikkeling), en liet hem hierna weer IDLE draaien ging het eerst goed, maar na een minuutje zat er weer vaak een 'pufje' met rook tussen.
Gisteren heb ik bij Ronnie een distributieketting en spanner (deze was behoorlijk ingesleten) besteld, en deze kwam vanmiddag (!) al binnen, dus gelijk maar monteren. Daarna was het vlot starten (wel met gloeien, maar dat doe ik standaard) en lopen. Nu rookt ie alleen bij een koude motor, en heel soms bij een slag stationair na een korte rit.
Eigenlijk ben ik nu best wel tevreden, aangezien de motor nog maar 40 uur heeft gedraaid na de revisie een paar jaar geleden. Ook is het blok nog niet echt gebruikt. Moet maar een keer voor de triltand ofzo, om hem een beetje op temperatuur te krijgen en in te laten lopen. Misschien gaat het dan nog beter.
Bij deze wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de tips en het meedenken, hier heb ik echt wat aan gehad!

Groet,
Rob

O ja, volgende project: een TEF! u hoort nog...
MF 35 4-cyl. (1958), MF 135 fr. (1966), TEF (1954),
Ferguson: 2-schaar ploeg, aardappelaanaarder, earthscoop, multi-purpose blade, tipping trailer, Cordwood saw,
pick-up hitch, dorspoelie
Fordson dexta (1963), McCormick B47 Hooipers (196?), Lengerich mestwagen (1965).

Plaats reactie