Hallo,
Ik heb een TEF20 4cyl. Diesel standaartmotor van 1956 gerestaureerd,en zou er nu graag een voetgas willen op plaatsen.Dit blijkt makkelijker gezegt dan gedaan.Ik heb hiervoor reeds de pedaal en stangen in mijn bezit,maar kom maar niet tot een werkbare konstruktie.Alle mogelijke posities geprobeerd maar tevergeefs.Er zit nmlk een klep in de inlaat die met de handgas bediend word en naar de pomp gaat.Sluit ik deze klep uit gaat hij zeer hoog in toerental.Deze klep is dus noodzakelijk.
Daarom graag een uitleg of construktie waar er rekening mee gehouden word.Ben ten einde raad.HELP.
Voetgas op een TEF20 standaart motor 4 cyl.diesel
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Re: Voetgas op een TEF20 standaart motor 4 cyl.diesel
Hallo Daniel,
Waar nu de stang van het handgas naar toe gaat , daar moet de stang van het voetgas ook naar toe.
De constructie wel zo maken dat je beide kunt gebruiken.
De stang van het handgas gaat vaak via een lang sleufgat of via een kettinkje.
Als je met de voet gas geeft moet het handgas niet verschuiven, vandaar een sleufgat of een kettinkje.
Als je met het handgas gas geeft mag het voetgas wel mee gaan.
Ga eerst maar eens kijken bij andere tractoren waar dit al opzit.
Met alleen handgas kan men prima rijden en alle werk doen.
Met alleen voetgas is dat niet mogelijk.
Groeten Wim.
Waar nu de stang van het handgas naar toe gaat , daar moet de stang van het voetgas ook naar toe.
De constructie wel zo maken dat je beide kunt gebruiken.
De stang van het handgas gaat vaak via een lang sleufgat of via een kettinkje.
Als je met de voet gas geeft moet het handgas niet verschuiven, vandaar een sleufgat of een kettinkje.
Als je met het handgas gas geeft mag het voetgas wel mee gaan.
Ga eerst maar eens kijken bij andere tractoren waar dit al opzit.
Met alleen handgas kan men prima rijden en alle werk doen.
Met alleen voetgas is dat niet mogelijk.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9