Koppeling MF35 23c

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
caferacerken
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 22:08

Koppeling MF35 23c

Bericht door caferacerken »

Hallo,

ik ben de dubbele koppeling aan het nakijken van mijn 35 met 23c motor. De koppeling van de aftakas deed het niet en kon deze niet ontkoppeling.
De afstelling van de drukboutje voor de dubbele koppeling stonden goed geregeld. Ik heb nu gezien dat het aan de 3 drukvingers ligt, deze krijg ik niet afegsteld op de correcte hoogte van 67mm tov van het vlak op het vliegwiel (zonder de shims)
Geen idee of de complete koppeling nog origineel is, er zit wel wat speling op de vingers maar zelfs zonder deze speling kom ik niet naar de correcte afstelhoogte. ik vermoed dat mijn platen versleten zijn in combinatie met de speling op de vingers. iemand een idee van hoe dik de koppelingsplaten hoeven te zijn? Waar zou ik een revisiesetje kunnen kopen met nieuwe vingers en asjes? (histoparts heeft deze allen voor de 'nieuwere' koppelingen, de mijne is nog met de veerplaten.

Alvast bedankt,

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Koppeling MF35 23c

Bericht door GJM »

Sorry voor mn late reactie.

Ben je inmiddels verder gekomen met je koppeling>

Ik heb ook mn koppeling flink aangepakt, kijk maar even in mijn verslagen.
ik heb de nieuwe vingers gekocht volgens mij via een Koop vd Wal in Bant, en waren erg duur (€ 30,- per stuk)

in geval de platen te veel versleten zouden zijn dan zou ik denken dat de boel juist eerder zou moeten ontkoppelen

Ik heb een vergelijkbaar probleem het de zelfde koppeling gehad

ik heb er hier:
https://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopi ... 632#p25632
En hier:
https://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopi ... 369#p25369

aandacht aan besteed (incl fotos)

Gertjan
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

Plaats reactie