Bij geplaatste dubbele hydraulische regelklep.

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Joeri
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 aug 2023 10:00

Bij geplaatste dubbele hydraulische regelklep.

Bericht door Joeri »

Ik ben al een tijdje in het bezit van MF 135 - 1968. Nu heb ik een oude kipkar gekocht met een enkel werkende cilinder. De kar stond een 20 CM omhoog toen ik deze kocht en bij het open draaien van de ontluchter zakte deze tot op zijn nulpunt, dus ik ga er vanuit dat de koppelingen op de trekker in orde zijn. Wanneer ik echter het ventiel om zet zodat de externe hydraulica werkt, en ik trek aan het hendeltje om de kar te laten kippen gebeurt er niets. Is er nog een andere hendel die standaard op de trekker zit die moet veranderen van stand of iets dergelijks om de boel te laten werken ? Of heeft iemand de gouden tip om alles te laten werken. In de bijlage zien jullie een foto van de regelklep.
Bijlagen
IMG_20240108_163507276.jpg
IMG_20240108_163507276.jpg (214.83 KiB) 448 keer bekeken

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Bij geplaatste dubbele hydraulische regelklep.

Bericht door massey 35 »

Hallo Joeri,

Kun je ook een foto maken van het regelblok vanaf meerdere kanten en van de hefhandels/hefkwadrant?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Joeri
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 aug 2023 10:00

Re: Bij geplaatste dubbele hydraulische regelklep.

Bericht door Joeri »

Bedankt voor de reactie, maar ben er vandaag zelf achter gekomen. 1 hendel in de continu pompen stand en de andere in de hoogste hef stand en de kar kiept.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bij geplaatste dubbele hydraulische regelklep.

Bericht door admin »

Goed nieuws. Blij dat het werkt.

Als je meer wilt weten over het hefsysteem, bekijk dan de volgende linkens eens:\

http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_hef_00.htm
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... y_000.html
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie