Frankenstein, even voorstellen

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Rainbird
Berichten: 3
Lid geworden op: di 15 aug 2023 11:58

Frankenstein, even voorstellen

Bericht door Rainbird »

Bij deze wil ik me even voorstellen.
Bedankt voor het toelaten.
Week of wat geleden heb ik mijn MF35/4 met 23c motor gekocht, het is een tuinbouw uitvoering op tuinbouwwielen.
We hebben de trekker inmiddels een naam gegeven "Frankenstein" en dat is omdat het toch wel een erg aan elkaar geknutselde trekker is en hij helemaal zwart gespoten is.
De trekker is aangeschaft voor kleine klussen rond het huis voor maaien met de vingerbalk, schudden en transport. Hij is lekker wendbaar en de keus voor het trekker type is goed.
Ik weet dat ze bekend staan om het slecht starten, maar iets langer starten is niet erg ik heb de tijd wel.
Er is inmiddels een lange lijst aan zaken die er aan moeten gebeuren. Technisch wil ik heb goed werkend hebben.
Ik ben nu bezig het hele brandstofsysteem schoon te maken. Het hele toevoer systeem zit dicht met plakzooi dat zich met carburateur reiniger wel laat verwijderen. Er komt weer een acculaad systeem op (wisselstroom) en aan de hefinrichting miste wat onderdelen, deze heb ik inmiddels opgeduikeld.
Voor de purristen onder ons is deze trekker vloeken in de kerk denk ik, maar inmiddels is het mijn trekker en ga hem technisch het nodige onderhoud geven, optisch laat ik voorlopig het thema zoals het is. De uitlaat gaat er denk ik nog wel af omdat ik deze te zwaar aan het blok vind hangen.
Afbeelding

Groeten Gerwin
Bijlagen
IMG_5572[1].JPG
(133.44 KiB) 75 keer gedownload

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Frankenstein, even voorstellen

Bericht door admin »

Beste Rainbird,

Gefeliciteerd met Frankenstein en welkome op het forum.
De trekker lijkt mij een gewone landbouw versie en geen smalspoor (Tuinbouw). Wel zitten er speciale velgen op met dunne banden.
Het is in ieder geval geen orginele uitlaat die er op zit.

Of je de trekker orgineel wilt houden is geheel je eigen keus. Voor is het geen het geen probleem.
Ik kan een stukje creativiteit wel waarderen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Rainbird
Berichten: 3
Lid geworden op: di 15 aug 2023 11:58

Re: Frankenstein, even voorstellen

Bericht door Rainbird »

Dank je. Het is een echt bij elkaar geknutselde trekker samen met de zwarte kleur heeft hij van mij deze bijnaam gekregen. Hoe verder ik erin duik hoe meer je tegenkomt. Maar de zwarte kleur en de rode accenten, de uitlaat en dergelijke vindt ik wel wat hebben en dat maakt hem nu ook mijn trekker. De uitlaat is alleen zwaar en geeft nog al wat stress op het spruitstuk. Al met al wel een leuk project. De zoektocht naar kennis en materiaal is ook erg leuk.

btw of het een gewone, tuinbouw of smalspoor is is aan het serienummer te herleiden toch? Smalspoor is het zeker niet. Zal het serienummer nog eens goed bekijken

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Frankenstein, even voorstellen

Bericht door GJM »

Hallo Rainbird,

Dit lijk mij geen smalspoor "Vineyard" uitvoering, maar een normale breedte met "cultuur wielen" bedoeld om tussen gewassen in de regels te kunnen rijden zonder schade aan het gewas aan te richten.

Op het type plaatje aan het dashboard staat een nummer geslagen met daarvoor een aantal letters. Bij een normale spoorbreedte moet daar een S als eerste staan en bij een smalspoor een V.
Verder bestaan er nog een industrieel type (J) en een verhoogt type (C) een "tuinbouwtype" bestaat niet volgens mij

Verder zou het nog een goudbuikje geweest kunnen zijn, maar ik zie op het motorkap centrale klep al centrale hendels en de goudbuik had bij mijn weten alleen twee druknoppen naast de deksel.

Groet en succes Gertjan Mooij
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

Plaats reactie