Logos-Badges-Stickers mF35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Wittmann
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 07 nov 2021 13:15
Locatie: Belgïe

Logos-Badges-Stickers mF35

Bericht door Wittmann »

Is er ergens een overzicht beschikbaar welke logos op welke modellen werden aangebracht?
Voor een 1957 model (23C) zie ik zowel een "Ferguson" logo vooraan en "Ferguson 35" logos op de zijkanten (identiek aan de goudbuik logos), als het nieuwere MF logo op de neus en "Massey ferguson 35" stickers op de zijkanten.
Ik raak er niet aan uit wat ik hier "moet" nemen nu ik de motorkap onder handen ga nemen.
Ik zie dat er hier "Massey ferguson 35" stickers ophingen en een nieuw logo op de neus, maar dat is geen referentie, vermits men de volledige (ja, echt alles) tractor ooit in het rood had overspoten.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Logos-Badges-Stickers mF35

Bericht door admin »

Hoi Wittmann,

Ik durf het zo echt niet te zeggen. Vaak neem de folders als referentie. Dat werkt beter dan andere foto's.
De stickers en logo's kunnen per land iets verschillen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Wittmann
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 07 nov 2021 13:15
Locatie: Belgïe

Re: Logos-Badges-Stickers mF35

Bericht door Wittmann »

Ik heb deze link nog gevonden ivm de decals:
http://vintagetractorengineer.com/2009/ ... nd-badges/
Los van het serienummer dat bij de mijne niet lijkt te kloppen (te hoog voor een 23C motor) situeer ik de mijne tussen 1957 en 1959 (23C en de oude motorkap met de knoppen). De nieuwe badge zou gebruikt zijn vanaf juni 1958. Beide zouden dus mogelijk zijn.
In de motorkap zie ik een duidelijke afdruk van de nieuwe badge, daarom zal ik waarschijnlijk daar voor gaan, icm massey ferguson 35 stickers (die er lijken opgezeten te hebben).

Plaats reactie