Compressie mf 135

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Compressie mf 135

Bericht door highway »

Hallo,

Ik ben bezig aan een 135 van een kennis. Het probleem met dit trekkertje is dat hij uit elke pakking olie lekt, de carterdruk gigantisch is en dat er olie uit de uitlaat komt. Nu denk ik dat de motor toe is aan revisie, maar ik wil eerst de compressie meten om wat meer inzicht te krijgen. De motor is een Perkins AD 3.152. Ik kan alleen nergens vinden hoeveel druk ik exact MOET meten en wat nog acceptabel is. Op internet kom ik vanalles tegen maar de een zegt dit en de ander zegt dat. Maar ik denk dat hier op het forum vast mensen zijn die vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Reacties zie ik graag tegemoet

Gr Niels

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Compressie mf 135

Bericht door Bert353 »

In het algemeen; zit compressie van een diesel rond de 30 bar, ik heb een golfmotor waarvan de compressie op 24 bar zit, die wil niet meer uit zichzelf starten, VW zegt dat voor hun een motor met een compressie van 26 bar versleten is.

er schijnen hier op het forum ook technische handleidingen te staan, ook van een 35 en ik neem aan dat je die waarden daar ook wel in kunt vinden.

helaas ben ikzelf niet zo'n zoekwonder. succes.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Compressie mf 135

Bericht door highway »

Hallo,

Ik heb het inderdaad op deze site gevonden. 31 bar is het getal dat ik moet hebben. Daar kunnen we wat mee. Bedankt.

Gr Niels

Plaats reactie