Mijn MF35 op kenteken zetten

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Maurice69
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 nov 2016 17:04
Locatie: Gem. Heythuysen

Mijn MF35 op kenteken zetten

Bericht door Maurice69 »

Hallo Ferguson eigenaren.
Hier een verhaal over het voor de 2e x het op kenteken zetten van mijn MF.

Nadat ik maart 2020 een kenteken heb aangevraagd bij de RDW, heb ik tot mei dit jaar er plezier van gehad. Vol trots was ik er mee dat ik toen terstond een GV kenteken kreeg, had echt niet gedacht dat dit zo snel ging.
Terwijl ik wist dat alle tractoren vóór 01.01.2022 voorzien mochten zijn met een kenteken, zoals vermeld in de media.
Dat ik tot dit jaar kon rijden had te maken met de verzekerde periode, die dus afliep in mei jongstleden. Ik hoopte dus op verlenging van de periode, maar het liep anders dan ik had gedacht.
De verzekeringsmaatschappij vertelde mij dat mijn GV kenteken niet meer bestond. Helaas heb ik er voorafgaand aan het einde van de periode geen aandacht meer geschonken aan dit kenteken. Ik had immers een papieren kentekenbewijs in bezit. Doordat ik een vrij drukke baan heb die veel van mijn lichaam vraagt, heb ik er minder energie in gestoken om zonder zorgen van mijn nachtrust te genieten. Het werk wat ik doe is mijn lust en mijn leven. Na het verstrijken van de verzekerde periode heb ik nogmaals gevraagd om een document te sturen als bewijs dat de tractor is verzekerd. Helaas kreeg ik weer het een negatief antwoord, en vertelde ze mij dat ik naar RDW moest om te keuren. Ik begreep het gewoon niet. Dat ik toch moest keuren ondanks dat ik een kenteken heb. Door uitleg op een lager niveau, in doodgewone mensentaal begreep ik het wel. Alleen te laat.

Inmiddels een afspraak gemaakt bij de RDW. Vervoer geregeld om de tractor op de locatie te krijgen.
In de garage komt de keuringsmonteur bij mijn tractor kijken, heeft een aantal papieren mee waar diverse gegevens zouden moeten opstaan evenals invullijsten.
Aardige man, alleen een beetje heel veel eigenwijs. Tijdens het controleren van diverse gegevens vroeg hij mij of er een VIN-nummer instaat, een chassisnummer zoals bij auto . . . Ik vertelde hem dat ik niks wast van een chassisnummer, het ook nooit op gezien heb op welke plek dan ook. Toch wilde hij op zoek gaan naar dit unieke nummer. Ik vermelde toen dat MF een uniek nummer al heeft aangebracht, beginnende met SNF.... Toch bleef hij zoeken naar zijn chassisnummer. Terwijl ik toekeek hoer te tijd verstreek met nutteloos zoekwerk. Later toen hij dus toch niks had gevonden werd de zoektocht voortgezet op kantoor, om via de computer te zoeken naar het antwoord. Nadat een collega de zoektocht aan mijn tractor alsnog begon, werd deze ook gestaakt vanwege het niet vinden van een chassisnummer.
Na overleg met mij is besloten om het unieke nummer van MF te registreren op het kenteken. Omdat het dus geen chassisnummer is, is besloten om het hele nummer dat begint met SNF... in te graveren in het motorblok. Om fraude te voorkomen is het motorbloknummer dat vermeld staat op het motorblok vermeld op het registratieformulier, waarna het unieke nummer van MF gegraveerd is aan beide kanten van de flens waar zicht de rempedalen bevinden. Een controle van de verlichting werd achterwege gelaten omdat ze zagen dat ik de koplampen zo wie zo niet goed had staan. Ze wilde deze controleren met de het toestel waarmee ze oa. de koplampen van de auto ook mee testen.
Ik werd wel verzocht om een kleine aanpassing aan de achterkant van de tractor te voorzien, het monteren van 2 rondvormige reflectors aan de achterkant van de tractor. De afgeknotte driehoek hoef ik bij het voeren van het kenteken niet meer te gebruiken.
Na het betalen van het vooraf aangegeven bedrag ben ik nu in afwachting van wederom een ander kenteken.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn MF35 op kenteken zetten

Bericht door admin »

Dat is balen zeg. Ja, je moest je trekker inderdaad opnieuw registreren in 2021. Dat moest ik ook met mijn GV-kenteken.
In het begin van 2021 was dat gemakkelijk. Tegen het eind van 2021 was het al lastiger.

Het RDW zou al lang moeten weten dat die oude MF trekkers geen chassisnummer hebben, maar alleen een serienummer op het plaatje.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie