Tandjes poetsen MF35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
JacoPutter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 apr 2022 10:21

Tandjes poetsen MF35

Bericht door JacoPutter »

Bij het in de versnelling zetten hoor en voel je dat hij niet in de versnelling wilt. De pook tikt lijkt wel tegen de vertanding.

Als je m tegen de versnelling drukt krijg je m er wel in maar het is geen fijn gevoel en geluid. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat een mogelijke oplossing is?

Ik hoor het graag.
Mijn hardware: MF35K benzine uit 1964, grondbakje, lepels, pz125 maaier, 1-schaars ploegje, weidevlakker en een renovatie aanhangertje (oude mestspreider)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tandjes poetsen MF35

Bericht door admin »

Hoi JacoPutter,

Tandenpoetsen is normaal. De versnellingsbak is niet gesynchroniseert.
Als de trekker stilstaat en de motor draait moet je hem goed in en uit iedere versnelling kunnen krijgen.
Lukt dat niet, dan kan het zijn dat de koppeling niet helemaal vrij komt.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

JacoPutter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 apr 2022 10:21

Re: Tandjes poetsen MF35

Bericht door JacoPutter »

Hi Gerrit,

Dank voor je reactie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de koppeling wel helemaal vrij komt?
Mijn hardware: MF35K benzine uit 1964, grondbakje, lepels, pz125 maaier, 1-schaars ploegje, weidevlakker en een renovatie aanhangertje (oude mestspreider)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tandjes poetsen MF35

Bericht door admin »

Hoi Jaco,

De koppelingsplaten kunnen verkleefd zijn (vervuild met olie) of niet goed afgesteld.
Een service manual geeft je de instructies hoe je de koppeling moet afstellen.

Heb je een 1 of een twee traps koppeling? Hoe ver moet je het koppelingspedaal intrappen? Tot aan de treeplank?
Normaal is de vrijslag zo'n 5 tot 8 cm.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

JacoPutter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 apr 2022 10:21

Re: Tandjes poetsen MF35

Bericht door JacoPutter »

Ik heb een 2- traps. Tot halverwege voor de koppeling en tot de treeplank voor de aftakas. Is er ergens een service manual te verkrijgen voor mijn type MF35K (benzine)?
Mijn hardware: MF35K benzine uit 1964, grondbakje, lepels, pz125 maaier, 1-schaars ploegje, weidevlakker en een renovatie aanhangertje (oude mestspreider)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tandjes poetsen MF35

Bericht door admin »

Hoi Jaco,

Als je even zoekt op internet vindt je wel adressen die de service manual kunnen leveren.

https://old20tractorparts.com/books-man ... 20002.html

https://www.agrimanuals.com/massey-ferg ... 8792-p.asp

Daarnaast is er soms een digitale versie te koop.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie