Verstuivers 23C

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
van Marwijk
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 sep 2013 15:46

Verstuivers 23C

Bericht door van Marwijk »

Beste Forumleden,

Ik ben voor mijn 23C motor ( motornr. SJ108862D) met 4 stuks gloeispiralen in de cilinderkop op zoek naar nieuwe verstuivers.
Ik weet dat er een verschil is in deze mbt tot maar 1 gloeispiraal in het inlaat spruitstuk.
Wie weet het nummer/merk van deze verstuivers en waar zijn deze te koop ?

Groeten Tonny

GJM
Berichten: 332
Lid geworden op: ma 24 apr 2017 12:04
Locatie: Friesland

Re: Verstuivers 23C

Bericht door GJM »

van Marwijk schreef: wo 29 jun 2022 21:01 Beste Forumleden,

Ik ben voor mijn 23C motor ( motornr. SJ108862D) met 4 stuks gloeispiralen in de cilinderkop op zoek naar nieuwe verstuivers.
Ik weet dat er een verschil is in deze mbt tot maar 1 gloeispiraal in het inlaat spruitstuk.
Wie weet het nummer/merk van deze verstuivers en waar zijn deze te koop ?

Groeten Tonny
Tonny,
Ik heb 4 gloeispiralen net las jij en de HSTPRTS verstuivers gemonteerd:

https://histoparts.com/trekker-onderdel ... der?page=3&
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: Verstuivers 23C

Bericht door highway »

Hallo,

Ik heb losse nozzle's gekocht bij histoparts maar ik ben er niet over tevreden. Het beeld was anders dan de het beeld van de oude nozzles. De oude, ik had er nog 1 die nog goed was, hadden een kegelvormig beeld en de nieuwe hadden een grote straal onder een hoek van 45 graden een klein pisstraaltje recht naar beneden. Ik heb er drie gemonteerd, en eentje liep binnen 5 minuten muurvast. Nu zitten er op 1 na de oude nozzle's er weer in en ga ik van de winter op zoek naar vervanging. Het merk van de verstuivers is CAV. Dat heb ik erop zien staan. Mijn trekker had origineel geen gloeistiften.

Gr Niels

van Marwijk
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 sep 2013 15:46

Re: Verstuivers 23C

Bericht door van Marwijk »

Heren bedankt voor jullie reactie.

Aanleiding van mijn vraag was dat ik twijfelde aan de staat van de verstuivers, namelijk wat roken na het starten, getest na het starten de verstuiverleidingen 1 voor 1 een slag los/vast draaien en het pluimen was weg bij 1 verstuiver.
Nu heb ik de verdachte verstuiver omgewisseld naar een andere cilinder en hetzelfde gedaan, het probleem van roken is mee verplaatst.
Volgende stap is de verstuivers demonteren en laten testen bij een dieselservice bedrijf.
En afwachten wat hun bevindingen zijn en via hun eventuele nieuwe verstuivers bestellen.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten Tonny

Plaats reactie