MF 133 Hydrauliek

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
josta
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 22:11
Locatie: stegeren

MF 133 Hydrauliek

Bericht door josta »

Wie kan mij helpen. Ik heb een MF 133 en de hydrauliek enkelwerkend werkt in combinatie met de hef.
graag wil ik er een blokje opzetten zodat ik hef en een dubbelwerkend ventiel heb. Kan dat??
zie foto.
Afb008.jpg
(91.13 KiB) 8599 keer gedownload
Afb008.jpg
(91.13 KiB) 8599 keer gedownload
Afb011.jpg
(89.05 KiB) 8598 keer gedownload
Admin: Ik heb de vraag verplaatst naar de goede rubriek.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door admin »

Josta,

In principe is je hydrauliek al dubbel werkend. Je hebt een drukleiding en een retourleiding.
Je hoeft nu alleen maar een ventiel te hebben die de olie beide kanten op kan sturen. Zo'n ventiel zat vroeger vaak op een kuilvoersnijder met een steekmes.

Ook hydraulisch topstangen wil wel eens zo'n ventiel hebben.

Wat met je huidige ventiel niet kan is de hef gelijktijdig met de externe hydrauliek laten werken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

josta
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 22:11
Locatie: stegeren

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door josta »

bedankt voor je reactie, maar wat zou ik kunnen doen wil ik met een hefmast achter de trekker kunnen werken?
dan ben ik de hef en de hydrauliek nodig.
groet Johan

Valentijn
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 18:22
Locatie: Rummen Belgie

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door Valentijn »

Hallo Josta

Op uw traktor staat al wat je nodig hebt ,je moet alleen zorgen dat op je hefmast een commandoblok staat waar je de mast kan mee bedienen een hefmast wordt normaal niet in de hef gehangen daar de traktor bij een beetje gewicht direkt vooraan van de grond komt
ZWAARTEPUNT naar voren brengen.Ik zie dat je een enkelwerkend ventiel hebt en een drukloze retour ,dat is voldoende om de mast te laten gaan ,topstang en sideshift inclusief mits commandoblok op de
mast een enkelwerkend ventiel+twee dubbelwerkende+ overdrukklep
Indien een hefmast aan een traktor wordt gehangen zou er een speciale kop moeten gemaakt worden tussen traktor en mast ,tenzij heel zware traktoren.Anders zal er wel wat breken of ongelukken mee gebeuren,al gedacht aan contergewichten.

Groeten Valentijn

corbas
Berichten: 13
Lid geworden op: za 10 apr 2010 8:51

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door corbas »

Ik wil op mijn MF135 ook een dubbel werkende cylinder zetten.
Met afzonderlijk gebruik van de hef.
Is voor een grondverzet bak.
Waar kan ik zo'n ventiel vinden?
En hoe dan aan te sluiten?

Groeten Cor.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door admin »

Cor,

De foto's spreken voor zich. Dit is gelijk voor jou trekker.
De blokken kun je hopelijk nog via de imitatie kanalen kopen.
Ook tweede hands worden ze nog wel een keer aangeboden.

Kijk eens op de volgende pagina van deze site. Daar staat ook veel informatie.
http://www.annatefka.nl/mf_instr_boek/1 ... y_000.html
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

corbas
Berichten: 13
Lid geworden op: za 10 apr 2010 8:51

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door corbas »

Gerrit,

bedankt voor het snelle antwoord.

Limk doorgenomen en geprint.

wie o wie heeft er zo'n hydraulischblok over??

Jan Ambers
Berichten: 41
Lid geworden op: di 27 okt 2009 18:22

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door Jan Ambers »

@ Josta:

M'n zoon heeft ook een hydrauliek kliever gemaakt voor op z'n MF-285, maar nu vindt ie het zonde z'n hydrauliek voor houtklieven te verslijten, en zou ie het via een externe pomp en koppeling op de cardan(aandrijf)as doen???
Is toch zinloos, die hydrauliek moet toch tegen meer kunnen, zelfs bij een dag of dagenlang staan draaien?

Bovendien stelt ie vast dat het mes bij een houtblok met weren blijft staan en er niet door geraakt... Te weinig druk op hydrauliek? Hoe dit testen?
Een buur die ook zo'n systeem heeft kan da wel, dus is er gedacht aan een inwendige drukbegrenzing van de hydraulische pomp???

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Komt de hydrauliek bij de MF 285 van de hefpomp?( via het regelblokje bovenop het hefdeksel, zie foto MF 133)
Of van de pomp van de buitenwerkende ventielen?(Dit is via het linkerzijdeksel waar de handel van de aftakasinschakeling ook zit.)
Als de hydrauliek van de hefpomp komt, hoe staan dan de beide handels van de hefbediening?
De hefpomp kan tot ongeveer 210 - 240 bar druk komen, afhankelijk van de afstelling van het overdrukventiel en de stand van de handels.
De buitenwerkende pomp komt tot ongeveer 180 bar.
180 bar is normaal altijd voldoende.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Erik mf-135
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 aug 2017 11:04

Re: MF 133 Hydrauliek

Bericht door Erik mf-135 »

Goede dag,
Heb een mf135 zelfde combinatie als 133 nu wil ik hier graag een hydraulische top stang en tegelijkertijd/om en om de hefmast mee bedienen.
Hoe kan dat beste?
Met een Dubbel werkend hydrauliek bediening ?
En dan 2 slangen naar achteren?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Foto's
Groet Erik

Plaats reactie