Bezinkselglaasje mf35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Oli4
Berichten: 6
Lid geworden op: di 02 okt 2018 22:28

Bezinkselglaasje mf35

Bericht door Oli4 »

Het is weer de tijd om de trekker te starten. Helaas hij wil niet. Ik zie bezinksel in het glaasje dus even alles uitkuisen. Ik zie niet onmiddellijk een filter tussen tank en het glaasje. Na het uitkuisen de houder en glaasje terug gemonteerd. Maar wat ik me afvraag. Moet de diesel stromen of druppelen in het glaasje?

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Bezinkselglaasje mf35

Bericht door Bert353 »

meestal zit er een gaasfilter tegen de bovenkant van het filterhuis,(waar ook het rubber dat het glaasje afdicht zit).
dat glaasje moet volstaan met gasolie, en dan zie je dus ook niet (tenzij er erg veel vuildeeltjes in de gasolie zitten) dat het stroomt als de motor draait.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Bezinkselglaasje mf35

Bericht door massey 35 »

Hallo Oli,

Als je het glaasje er af hebt en de tankkraan losdraait moet de diesel er vlot uitstromen.
Als je het glaasje gemonteerd hebt wil de lucht niet weg en zie je het niet stromen.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Oli4
Berichten: 6
Lid geworden op: di 02 okt 2018 22:28

Re: Bezinkselglaasje mf35

Bericht door Oli4 »

Dankjewel voor de antwoorden. Ondertussen ouwe mac terug in gang gekregen. Probleem zat em bij de cav filter. Na deze te vervangen kreeg ik eerst wat donkere rookpluimen, en dan ronkte hij als voorheen.

Plaats reactie