Koppeling MF65 Mk1 (Perkins 4-192)
ik ben bezig mijn koppeling (drukgroep te reviseren).
Alles schoongemaakt, wrijvingsvlakken schoongeschuurd, diverse boutjes vervangen, omdat de koppen te dun gesleten waren.
Ik ben erachter gekomen dat de originele veren die in dit pakket horen te zitten lavendel kleurig moeten zijn.
Wie weet wat de maten moeten zijn van de stelschroeven in de foto, bij de rode pijlen?
drukgroep MF65 Mk1
Moderators: Tony, fergie, admin
drukgroep MF65 Mk1
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: drukgroep MF65 Mk1
Oh ja, onder de veren van de drukgroep zitten een soort fiberringen, hoe belangrijk zijn die? en waar kan ik daar nieuwe voor kopen?
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: drukgroep MF65 Mk1
Hallo Bert,
Ik zou die een soort fiber graag wel monteren, anders zitten de veren rechtstreeks op de drukplaat/tafel die warm kan worden als je een beetje met slippende koppeling rijd.
In Nederland heeft soms de MF dealer, of een koppelings revisie bedrijf ze op voorraad.
De afstand bij de boutkop waar jij de voelermaten tussen hebt kun je afstellen op 1.2 of 1.5 mm.
Heb jij het koppelingspedaal rechtstreeks op de koppelings as zitten, of zit er een overbrenging tussen.
De hoogte van de vingerbouten vanaf de bevestigings rand in het vliegwiel staat volgens mij hier wel ergens op de site.
Wel altijd als je de boel aan elkaar monteert links en rechts 3 rompbouten monteren en de werking van de koppeling testen.(eerste en tweede trap)
Als er wat niet goed is de gelijk weer loshalen en kijken wat er niet goed is.
Als het goed is pas de rest af monteren.
Groeten Wim.
Ik zou die een soort fiber graag wel monteren, anders zitten de veren rechtstreeks op de drukplaat/tafel die warm kan worden als je een beetje met slippende koppeling rijd.
In Nederland heeft soms de MF dealer, of een koppelings revisie bedrijf ze op voorraad.
De afstand bij de boutkop waar jij de voelermaten tussen hebt kun je afstellen op 1.2 of 1.5 mm.
Heb jij het koppelingspedaal rechtstreeks op de koppelings as zitten, of zit er een overbrenging tussen.
De hoogte van de vingerbouten vanaf de bevestigings rand in het vliegwiel staat volgens mij hier wel ergens op de site.
Wel altijd als je de boel aan elkaar monteert links en rechts 3 rompbouten monteren en de werking van de koppeling testen.(eerste en tweede trap)
Als er wat niet goed is de gelijk weer loshalen en kijken wat er niet goed is.
Als het goed is pas de rest af monteren.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: drukgroep MF65 Mk1
Hoi Wim, wat bedoel jij met rompbouten?
Ik heb de pedaal direct zitten.
Ik heb de pedaal direct zitten.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Re: drukgroep MF65 Mk1
Hallo Bert,
Ik bedoel met rompbouten de bouten waarmee je de motor vastzet aan het koppelingshuis.
Als het koppelingspedaal rechtstreeks op de koppelings as hebt zitten kun je wel 1.5 mm aanhouden.
In de meeste afstelgegevens wordt 2.1 of 2.3 mm aangegeven, maar dan krijg je vaak problemen dat je het pedaal op de treeplank trapt en de aftakas nog net niet vrij komt.
Groeten Wim.
Ik bedoel met rompbouten de bouten waarmee je de motor vastzet aan het koppelingshuis.
Als het koppelingspedaal rechtstreeks op de koppelings as hebt zitten kun je wel 1.5 mm aanhouden.
In de meeste afstelgegevens wordt 2.1 of 2.3 mm aangegeven, maar dan krijg je vaak problemen dat je het pedaal op de treeplank trapt en de aftakas nog net niet vrij komt.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: drukgroep MF65 Mk1
Ok, dank je.
Ik dacht in het begin dat je het over die drie bouten had waarmee de koppeling samengeklemd word.
Ik dacht in het begin dat je het over die drie bouten had waarmee de koppeling samengeklemd word.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)