Ki-gas vernevelaar

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
henkieTEF
Berichten: 3
Lid geworden op: za 30 jan 2021 17:59

Ki-gas vernevelaar

Bericht door henkieTEF »

Hi,
TEF 1956 diesel
Na wat speurwerk gevonden dat de vernevelaar die net boven de gloeispiraal dicht zit.
WD40 gebruikt nadien uitgekookt. Ik kreeg er een heel klein beetje lucht doorheen nadien.....gevoel 0.1mm De vernevelaar gemonteerd maar er komt haast niets uit het gaatje.
Ik ga ervanuit dat je op de Ki-gas pomp drukt dat er de mogelijkheid bestaat om hem in te drukken
Nu lees ik elders op dit forum dat dit gaat je 0.5 mm moet zijn en dat je het gaatje welke ik zie zitten moet doorboren.
Is er ook een manier om zonder door te boren alle vuil uit de vernevelaar te krijgen? of is het toch gewoon doorboren?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ki-gas vernevelaar

Bericht door fergie »

Hello HenkieTEF,

De Kigas pomp schroef je eerst los, trek je uit en duw je dan in, mischien ten overvloede maar toch ff vermelden.

Als de pomp goed werkt en je krijgt geen verneveling dan is er mischien wat uit te boren maar er hoort echt maar een heel klein gaatje in.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

henkieTEF
Berichten: 3
Lid geworden op: za 30 jan 2021 17:59

Re: Ki-gas vernevelaar

Bericht door henkieTEF »

Fergie,

Bedankt voor je reactie. Nog niet door geboord. Ik vind dat je norzels altijd origineel met houden.
Ik heb gespoeld met WD40 en hoge luchtdruk lange tijd doorgeblazen. Inmiddels kan ik er brandstof doorheen persen.
Het tankje is nog lek, ff dicht lassen (hardsolderen). Dan de proef om met dit koude weer te starten.
Gebruiken jullie diesel of gebruiken jullie Peteroleum?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ki-gas vernevelaar

Bericht door fergie »

Hello HenkieTEF,

Diesel werkt prima, petrolium voegt eigenlijk niets toe anders dan 't niet vlokken als 't koud is. Maar dan start ie op de diesel in de tank mischien ook niet....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Ki-gas vernevelaar

Bericht door Bert353 »

doorprikken met een naainaald?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ki-gas vernevelaar

Bericht door admin »

Bij de vernevelaar in mijn oude motor zat er een plaatje achter het gat. Hierdoor kon ik niet doorprikken om hem weer open te krijgen.

Ten einde raad maar helemaal doorgeboord met een grote boor, stukje draad in getapt. Daar een stukje bout je in gezet en toe weer een 1mm gat geboord en die met een centerpunt half dicht geslagen om wat meer verstuiving te krijgen in plaats van een straaltje. Werkte beter dan ik ooit had durfen hopen.

Ik heb zowel diesel als lampolie gebrobeerd. Maakt geen verschil bij het starten. Gebruik nu gewoon diesel.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie