Even mezelf voorstellen!

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
contitour
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 20 dec 2020 12:32

Even mezelf voorstellen!

Bericht door contitour »

Hallo allemaal,'

Sinds afgelopen november ben ik ook de trotste bezitter van een Ferguson Tef 20 diesel uit 1954 :D . Ik heb hem aangeschaft om wat maaiwerk hier in de polder en op hellingen te doen. Hij trekt mijn 135 fahr trommelmaaier beter dan het andere kleine trekkertje wat ik heb; de Yanmar YM1500 met 18pk. Bovendien kan de spoorbreedte van 150cm tot meer als 2 meter worden versteld en heeft ie een laag zwaartepunt. Eventueel heb ik ook nog een paar kooiwielen erbij voor op de helling.
Hij is volgens nog in ongerestaureerde staat, maar loopt goed. Wel heb ik het idee dat ie wat valselucht in het brandstofsysteem trekt omdat ie na 15/30 minuten lopen wat gaat sputteren. Als ik hem dan even ontlucht loopt ie weer prima.
Ik heb hem voor nu even verwend met nieuwe olie en filters, stuurkogels, nieuw stuur, nieuw zitje, nieuwe voorbandjes etc. Gewoon even in orde gemaakt voor het komende seizoen. Als het weer wat warmer wordt wil ik hem ook een nieuw kleurtje geven. Ik ben er blij mee :D .
Verder ben ik werkzaam in de techniek en ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik een redelijk uitgebreide werkplaats thuis heb. Voor degenen die nieuwsgierig zijn kunnen even op mijn Youtube-kanaal kijken. (filmpjes van de Tef staan er nog niet op, maar dat komt wel.... :D): https://www.youtube.com/channel/UC8TUov ... 0ZcWzZBcEQ
Ik woon in de buurt van Nijmegen net over de grens in Duitsland (huizenprijzen waren daar iets vriendelijker.......) Tsja, dat is het voor nu wel. Ik hoop nog het eea te kunnen leren over de techniek van de Tef op dit forum en naar ik hoop ook mijn steentje bij te dragen.

Met vriendelijke Groet,

Bouke

PieterMF30
Berichten: 74
Lid geworden op: za 09 mar 2019 22:58

Re: Even mezelf voorstellen!

Bericht door PieterMF30 »

Leuk. Welkom!
Massey Ferguson MF30 - 1964

Omgeving Breda

Plaats reactie