hogedrukpomp steekt niet (23c)

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
caferacerken
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 22:08

hogedrukpomp steekt niet (23c)

Bericht door caferacerken »

mijn hogedrukpomp steekt op geen van de 4 leidingen meer... Volgende is er aan gebeurd;
nieuw opvoerpompje + leiding, nieuw brandstoffilter, pomp is eraf geweest om de motor en de pomp te reinigen (uitwendig), hierdoor is de hele pomp wel leeggelopen.
Ik heb nu alles ontlucht, brandstoffilter, ingang hogedrukpomp, 2 ontluchtingsboutjes op de pomp en op alle deze onderdelen kwam een mooie straal diesel uit zonder luchtbellen ( in het begin wel)
Ik heb de motor al verschillende keren laten aanlopen met de startmotor, alle injectieleidingen los en aangezien ik de gloeibougies aan het vervangen was heb ik deze eruit gelaten om de motor wat vlotter rond te krijgen. Uit geen enkele injectieleiding komt nog maar een druppel diesel...
Aanslepen kan ik voor de moment niet, de achterrem is gedemonteerd. Iemand raad?

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: hogedrukpomp steekt niet (23c)

Bericht door admin »

Kijk eerst eens of het opvoerpompje wel diesel naar de brandstofpomp pompt.

Als dat het geval is, dan een open deur.
Staat de stopknop uitgetrokken?

Is de toevoer naar de naar de branstofpomp goed en de stopknop op de goede positie dan toch maar eens goed onluchten tot overal de brandstof echt overal uit spuit met enige druk zonder luchtbubbels.
Roterende brandstofpompen zijn extreem gevoelig voor niet goed ontuchten.

Helpt dat allemaal niet, dan weet ik het ook niet meer.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

nielsn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 14:27
Locatie: coeovrden

Re: hogedrukpomp steekt niet (23c)

Bericht door nielsn »

Hallo,

In de einddeksel vanfe brandstof pomp zit nog een filtertje en een terugslag klepje die willen wel een blijven hangen waardoor er geen druk opgebouwt word.
Deze even loshalen en goed gangbaar maken doet soms ook wonderen.

Groet niels

caferacerken
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 29 mei 2011 22:08

Re: hogedrukpomp steekt niet (23c)

Bericht door caferacerken »

ik heb de pomp intussen goed gekregen! k heb het aanzuigfilterje in de pomp gecontroleerd en dat was ok!
Er vertelde mij iemand van buiten het forum dat ik op de pomp rechtstreeks een vijsmachientje moest koppelen om de pomp wat toeren te laten maken.
Heb ik gedaan, en daarna terug gemonteerd en ik had vrijwel onmiddellijk op 4 hogedrukleidingen brandstof! Tractor draait terug.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: hogedrukpomp steekt niet (23c)

Bericht door admin »

Dank je voor de update.
Die truck kende ik nog niet.

Veel plezier met je trekker.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie