Kan ie een Strela hebben?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Kan ie een Strela hebben?

Bericht door Teedee »

Omdat ik het hooi keren en bijeen harken wel een beetje beu ben, vraag ik mij af of m'n trouwe TEA sterk genoeg is om met een Strela aan de gang te gaan. Heeft iemand daar ervaring mee? Of zijn er andere machines die zoiets kunnen?

Handig om te weten voordat ik op Marktplaats duik. :wink:

Gr.,

Tim
TEA20 '55

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kan ie een Strela hebben?

Bericht door admin »

Hoi Tim,

Vermogen heeft de TEA genoeg. Hefvermogen zul je even moeten kijken. Die wegen zo'n driehonderd kilo (zie volgende link)
https://tip1.tractorfan.nl/pdf//0e8656a ... 5d7656.pdf
Normaal moet je dat kunnen heffen alleen zal de neus wel ligt worden. Daar zul je zeker rekening mee moeten houden.

Waar je wel aan moet denken is een vrijloopkoppeling. Anders drijft de machine de trekker aan als je de koppeling in trapt.

Ik heb een paar keer hooi gemaakt met een acrobaat. Die heeft zowel een hark functie als een keer functie.

Bedenkt wel dat je TEA geen positie regeling heeft. Het kan dus zijn dat je hef met een ketting of spanband op hoogte op moet houden.

Ik heb nu een nagebouwde positie regeling op mijn TEF. Heb er veel plezier van.
Ik heb de onderstaande:
viewtopic.php?p=22613#p22613

Voor nog meer ideeën zie de volgende linken:
viewtopic.php?f=6&t=4679
viewtopic.php?f=6&t=4678&p=22601&hilit= ... ing#p22601
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Kan ie een Strela hebben?

Bericht door Teedee »

Halo Gerrit,

Dank voor je reactie. Vrijloop is al geregeld, evenals de positieregeling. :wink:

Met de weidebloter wil hij af en toe ook al wel steigeren, dus ik ben wel wat gewend, maar ik zal ook eens naar een acrobaat kijken. Maakt me niet zoveel uit wat voor apparaat het is, als het z'n werk doet en betaalbaar is (het is tenslotte luxe), dan ben ik al gauw tevreden.

Groet!

Tim
TEA20 '55

Plaats reactie