Ferguson TEF gaat 45 km/h

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Ferguson TEF gaat 45 km/h

Bericht door Myron »

Beste Rene of andere leden,

Ik zit met een raadsel. Hoe kan t dat mijn ferguson TEF 45 km/h en soms 50 km/h kan?
Standaard was dat niet het geval. Nou heb ik wat over een sheman-setup-gear gelezen zou dat hier iets mee kunnen te maken hebben? De motor en bak is voor de rest alles nog het zelfde als vanaf fabriek. Ik dacht zelf dat ze een tandwiel verwisseld hebben in de 4e versnelling. Je voelt de trekker ook puur harder optrekken.

Ik hoor graag van jullie,

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ferguson TEF gaat 45 km/h

Bericht door fergie »

Hello Myron,

Een standaard TEF kan inderdaad 45 halen als je 't toerental op schroeft, 't probleem daarmee is dat ie dat maar ff volhoud en dan BAM, 100% motor schade. Er zal dus of wat gesleuteld zijn of er is iets serieus niet goed en dus kans op schade.

Die shermand step up/down dingen zijn echt schaars dus mocht er een in jouw trekker zitten dan wees er bijzonder zuinig op. Als deze gemonteerd is moet er een gat in 't koppelings huis zitten waar een stang uit steekt voor een schakel hendel, ik geloof links maar dat kan ik fout hebben.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Re: Ferguson TEF gaat 45 km/h

Bericht door Myron »

Hallo Rene,

Is dat echt een schakelhendel of zit het koppelings pedaal erop? En als de bak er niet opzit is er dan een kans dat ze met de 4e versnelling hebben lopen te klooien? Toerental is niks mee gedaan want van 1 naar 2 en naar 3 gaat allemaal rustig en voel je bijna geen overschakeling maar naar 4 voel je heb echt goed en maakt meteen flink snelheid met weinig toeren.

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ferguson TEF gaat 45 km/h

Bericht door fergie »

Hello Myron,

1 en 2 zijn voor werktuigen die onder de grond werken, 3 voor bovengrondse werktuigen, 4 is de transport versnelling. Dat verklaard de stappen en waarom bijna elke TE eigenaar voor 90% van de tijd weg rijd in de 3 of 4.

Heb je de snelheid gemeten met een gps ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Myron
Berichten: 61
Lid geworden op: do 23 jul 2020 21:08
Locatie: Het kleine dorpje Hem

Re: Ferguson TEF gaat 45 km/h

Bericht door Myron »

Hallo Rene,

Ik heb me snelheid gemeten. Maar de sherman bak was van een ander bedrijf dat maakte ferguson toch niet zelf? Want ik had gelezen dat ferguson en ford ook zelf zulke versies maakte.

Mvg Myron
Goudbuikje 1957, MF 178 4wd, MF 185 4wd, Perkins P6, Schukken/Rasspe maaibalk.

Plaats reactie