kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Grenszicht
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 9:56

kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door Grenszicht »

Vorige week had ik een probleem met mijn versnelling. Deze stond namelijk geblokkeerd in de achterwaardse versnelling. Via de vulopening heb ik geprobeerd met een grote schroevendraaier om de versnelling te deblokkeren maar dit lukte niet. En in plaats van het volledige deksel te verwijderen heb ik vooraf het stuurhuis geopend en de stuurstang verwijdert. De achterwaardse versnelling is nu o.k.maar ik krijg de kogels niet meer terug in het wormwiel geplaats. Heeft iemend ervaring met het terugplaatsen van de kogels in het wormwiel? Graag uw mening en tips want onze trekker liep altijd fantastisch en had bijna geen speling op het stuur.
B.v.d.

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door massey 35 »

Hallo grensman?,

Heb je de 2 helften die met een beugeltje en 2 bouten op dit wormwiel zitten er af gehaald?
De stuuras er in laten zitten.
En dan de kogels er 1 voor 1 met vet indrukken.
En daarna de laatste kogels met vet in de beide helften doen en monteren.

Hoe heb je de tractor uit de achteruit versnelling gekregen?
Dit wil normaal heel vaak wel door de opening van de olievuldop.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Grenszicht
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 9:56

Re: kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door Grenszicht »

Zelf ben ik niet zo technichs maar men vertelde mij dat je met een lange schroevendraaier eens "goed moest roeren" via de vulopening. Waarschijnlijk ben ik te voorzichtig geweest want na het afnemen van het volledige deksel was de versnelling direct hersteld. Maar vooraf had ik de stuuras verwijdert en dat was dom.
Wim nog bedankt voor uw tip. Nog een vraagje: kan ik de kogels terugplaatsen terwijl het kleine wormwiel nog in het stuurhuis zit of moet ik eerst alles demonteren?

korte
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 17:12

Re: kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door korte »

Hallo,

Dit is niet nodig,gewoon het wormwiel van de stuurstang goed in het vet zetten en dan 1 voor 1 de kogels er in drukken.Heb het zelf ook gehad,werkt perfect.

Groet Andre

Grenszicht
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 mei 2014 9:56

Re: kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door Grenszicht »

Ondertussen zijn er al enkele weken verstreken maar vorige week is het mij gelukt om de kogels terug in het wormwiel te plaatsen. Het was wel een hele onderneming, ook door het afnemen van het "dashbord". Maar dan had ik gelijk de mogelijkheid om alles nog eens goed na te kijken zoals de bedrading e.d. Beste forumleden nog bedankt voor uw goede raad

Rikkert
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 okt 2020 20:33

Re: kogels terug in stuurhuis van M.F. 35 plaatsen

Bericht door Rikkert »

Ik heb het zelfde probleem.

Moeten deze kogels via de onderkant er weer in? Via de boven zijde past het niet..

Plaats reactie