FE 35 TVO

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergiedriver
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 jun 2020 23:46
Locatie: Woesten

FE 35 TVO

Bericht door fergiedriver »

Beste,

Ik heb onlangs een FE 35 TVO (*1957 GOUDBUIK) gekocht die volledig gerestaureerd is, ook de moter heeft een volledige revisie gehad. De traktor rijd enkel op benzine en heeft nu 100 draaiuren. Kan het kwaad dat het hitteschild niet verwijderd is? De traktor heeft alleen rondritten gedaan.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: FE 35 TVO

Bericht door fergie »

Hello Fergie driver,

Ja, dat kan kwaad in warm weer, de temperatuur van de carburateur kan zo hoog worden dat de benzine gaat koken. Dat geeft dan mengsel problemen en herstart problemen. Als je het hitte schild niet wilt verwijderen koop dan een extra (namaak) shild en zaag heel de achterliggende beplating er af die 't spruitstuk uit de koel wind van de ventilator houd. Op die manier heb je de look maar wel de koeling op 't spruitstuk.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergiedriver
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 jun 2020 23:46
Locatie: Woesten

Re: FE 35 TVO

Bericht door fergiedriver »

Ok, ik kijk eens hoe ik het best kan oplossen. Bedankt voor de info. groetjes fergiedriver

fergiedriver
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 jun 2020 23:46
Locatie: Woesten

Re: FE 35 TVO

Bericht door fergiedriver »

Is dit goed zo?
Bijlagen
Is dit goed zo?
Is dit goed zo?
0B7B7C80-C5CD-4BA8-A0DA-926BFA7C2B72.jpeg (197.72 KiB) 2190 keer bekeken

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: FE 35 TVO

Bericht door fergie »

Hello FergieDriver,

Ja da's prima. Als je wel de "look" wilt behouden kun je alleen de voorkant van 't schild er weer voorhangen (dus de achterkant er af zagen). Wil je het orgineel niet verzagen dan koop je een namaak en zaag die stuk.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie