Lekkage brandstof inspuitpomp tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
eekman tefje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:16

Lekkage brandstof inspuitpomp tef

Bericht door eekman tefje »

Hallo forum lezers,

Ik heb sinds een paar maand een brandstof lekkage bij mijn pompje en wel waar de pomp op het blok gemonteerd is.
Het is puur diesel wat er lekt. nu schijnt en daar ben ik zelf pas een paar weken achter dat er een kraantje op het carter van de pomp zit wat je af dient te tappen (de brandstof die langs de plunjers lekt) Nu heb ik dat nooit gedaan tot van de week er kwam een glas vol uit. Maar mijn pompje lekt nog steeds diesel.

Is nu de pakking lek tussen de pomp en het blok of is de keerring lek die op het nokkenasje van de pomp zit?

groetjes Arjan

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Lekkage brandstof inspuitpomp tef

Bericht door fergie »

Hello Arjan,

Meer waarschijnlijk de pakking van 't compartiment voor de filters aan de achterkant ?. Er zit een set vilten filter pakketjes in een ruimte achter op de pomp wat dicht zit met een deksel. Daar zit een kurk pakking tussen en die wil wel lekken. Het deksel zit met twee zeskant bouten vast, probeer ze maar 's ietsje aan te draaien. Wordt 't dan minder dan pakking vervangen. Denk niet ff nog strakker, dat helpt nix en je breekt mischien de speciale bouten af.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

eekman tefje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:16

Re: Lekkage brandstof inspuitpomp tef

Bericht door eekman tefje »

Hallo Rene

Bedankt voor de tip Ik ga er begin volgende week naar kijken .

eekman tefje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:16

Re: Lekkage brandstof inspuitpomp tef

Bericht door eekman tefje »

Hallo Rene

Vanochtend bezig geweest en de pakking vervangen zowel van de achterste deksel als van het inspectie deksel aan de buiten zijde
en inderdaad de lekkage is over.

Bedankt voor de tip groetjes Arjan

Plaats reactie