voorstelling

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
vintagelover
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 apr 2020 11:25

voorstelling

Bericht door vintagelover »

Dag iedereen,

Hoewel ik al meerdere oldtimers (auto's) heb gerestaureerd is de tractor voor mij een nieuwe wereld. Onlangs een Massey Ferguson 145 aangeschaft met voorlader.
Het is niet de bedoeling hem te restaureren maar om werkelijk te gebruiken.
De tractor is in redelijk goede staat maar er dienen enkele zaken hersteld en/of verbeterd. En waar kan je dan beter info verzamelen dan bij de doorwinterde liefhebbers....
Daarom al direct enkele vragen :
- bestaat er een specifieke manual voor deze 145 want blijkt dat dit model nooit in Belgie (en ik vermoed ook niet in Nederland) is ingevoerd.
- bij het herstellen van de remmen (rechts) heb ik een klein scheurtje opgemerkt in de vaste remplaat die gemachineerd is in de as-behuizing (trompet)
ik heb gezien dat dit onderdeel niet vervangbaar is (vast onderdeel van de behuizing) Hoe kan dit hersteld worden (oplassen en machineren ?)
- dit model is voorzien van een differentieel vergrendeling. de afdichtingsrubber van het pedaal dient vervangen maar ik kan hem nergens vinden bij onderdeelhandelaars.
- waar exact bevind het (ingeklopte) chassisnummer zich op deze types ?
- waar bevindt zich de hydrauliek-oliefilter zich ?

alvast bedankt om van jullie forum gebruik te mogen maken
groet
Bijlagen
te vervangen rubber
te vervangen rubber
20200412_140937.jpg (175.52 KiB) 2168 keer bekeken
detail scheurtje
detail scheurtje
20200416_125741.jpg (165.7 KiB) 2168 keer bekeken
MF145
MF145
20200318_142234.jpg (260.94 KiB) 2168 keer bekeken

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: voorstelling

Bericht door admin »

Beste ...

Je komt een heel eind met de service manual van de MF135 en de MF165.
Ik durf het niet geheel met zekerheid te zeggen, maar waarschijnlijk lijkt het het meest op een MF135.
Er zijn enkele modellen gemaakt met de voorkant van de MF135 en de achterbrug van de MF165.
Ik kan zo op je foto's niet zien welke achterbrug je hebt. Het filter van de hef zit op de pomp in de achterbrug.
Normaal hoef je daar niets aan te doen.

Waar het chassisnummer ingeslagen is, durf ik niet te zeggen zonder de historie van de trekker te kennen. Het staat in iedergeval op het plaatje op het dashboard als dat er nog op zit.
Bij Belgische trekkers werdt het wel eens ingeslagen op de zijkant van de deksel van de versnellingsbak ten hoogte van de stuurkolom. Dit gebeurde dan door de importeur.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie