MF 6190

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cargobikeherman
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 feb 2020 12:57

MF 6190

Bericht door cargobikeherman »

Beste allemaal,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Herman 52 jaar en woon in Leiden, vorig jaar heb ik een MF 6190 gekocht met nagenoeg 12000 uur op de teller, laatst ging het lampje van verstopt oliefilter (nummer 7) branden samen met de rode driehoek, ik heb olie en filter vervangen en na 1 draaiuur ging het lampje weer branden.Mijn vraag is of het wijs is om de carterpan eraf te halen en het zuigfilter te bekijken of dat ik het probleem moet zoeken in een druksensor die niet goed werkt, of iets anders?
Groet,
Herman

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: MF 6190

Bericht door massey 35 »

Hallo Herman,

Welk lampje gaat er branden en welke olie en filter heb jij vervangen?
De achterbrug/hydrauliek heeft soms 1 controle lamp die op 2 verschillende storingen kan reageren, n.l. verstopt persfilter of verstopt zuigfilter.
Welke olie heb jij ververst, de motorolie of de achterbrugolie?

De MF dealer bij jouw in de buurt kan je wel verder helpen.
Stuurt de tractor ook zwaar op het moment dat de lamp brandt?
Maken de remmen links en/of rechts een vreemd geluid?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

cargobikeherman
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 feb 2020 12:57

Re: MF 6190

Bericht door cargobikeherman »

Dank je wel Wim, ik ging 'm starten om te kijken welk lampje het is maar nu start ie niet meer, ik kom er op terug!

cargobikeherman
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 feb 2020 12:57

Re: MF 6190

Bericht door cargobikeherman »

Hallo, de startmotor haal ik er ook af, ik heb 'm met een schroevedraaier gestart.
Het is het 6de lampje van links (naast het 5de lampje wat niet in gebruik is) met 1 druppel boven het gaas getekend en 1 druppel onder het gaas, ik voel geen zwaar sturen en hoor geen metalige geluiden tijdens het remmen.
Ik heb de motorolie en motoroliefilter vervangen maar dat deed het lampje niet uit gaan.
Is het dan het filter van de achterbrug?
Groet,
Herman

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: MF 6190

Bericht door massey 35 »

Hallo Herman,

Dat staat wel in het instructieboek, of heb jij dat niet bij de tractor.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie