Stuurhuis TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Stuurhuis TEF

Bericht door johan »

Hallo,
Ben bezig met het vernieuwen van de lagers en de stuurarm dichtingen te vernieuwen, daar ik het volledige stuurhuis gedemonteerd heb vraag ik me af of terug 2 pakkingen moet gebruiken.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Stuurhuis TEF

Bericht door admin »

Hoi Johan,

Dat moet je wel doen.
1 pakking tussen de plaat en de onderkant van het stuurhuis en een pakking tussen de plaat en de versnellings bak.
Laat je een van de twee weg, dan heb je lekkage van olie uit de versnellingsbak of het stuurhuis.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Stuurhuis TEF

Bericht door johan »

Hallo,
Had al zoiets gedacht maar voor de zekerheid toch eens polsen.
Welke soort primer zou ik het beste gebruiken voor de aluminium delen van de TEF, zoals de bak en stuurhuis, ik hoor links en rechts allerhande voorstellen.
Ga wel spuiten met 2 componenten lak verf.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Stuurhuis TEF

Bericht door ruud smit »

ik gebruik roest primer van rustoleum no 769 heb al 5 jaar op de gehele trekkers zitten en geen onthechting is wel een 1 k product maar makkelijk bij te werken dus, ze hebben ook een 2 k lijn moet je maar ff kijken
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Stuurhuis TEF

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Mischien ten overvloede maar ook 't stuurhuis valt prooi aan de galvanische corrosie !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Stuurhuis TEF

Bericht door johan »

Ha René,
Heb het al ondervonden, heb een stuurhuis liggen die een prooi is van galvanische corrosie is een groot gat ontstaan, ik heb nu een grondverf op basis van epoxy weet niet of dat de juiste beslissing is volgens de verfhandelaar wel.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

Plaats reactie