Hefdeksel demonteren MF35X

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
Nu er de versnellingsbak er van tussen is wil ik het hefdeksel er ook afhalen voor het controleren van de hefcilinder en de hefas te voorzien van nieuwe bussen.
Ik hoor daar dat bij het afnemen van het deksel iets van een wieltje moet loshalen maar kan daar iemand wat meer uitleg over geven begrijp het niet al te goed en is de hefas er gemakkelijk uit te halen.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

pampa
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 jun 2008 10:47

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door pampa »

Hallo,

Dat hoeft bij een 35 niet, rolletje los moet bij de 135 anders trek je alles kapot.

Dus gewoon bouten los en eraf tillen.

Gr.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
Als het hefdeksel eraf is kan ik daar iets ontregelen bij het nazien van de hefcilinder en hefas.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
Het hefdeksel is er af en probeer nu de hefas er uit te halen maar deze komt met geen vin los, is er iets wat ik moet loshalen eer ik er de as eruit klop.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door admin »

Hoi Johan,

Voor zover ik weet, kun je die er uit persen. Let wel op dat je het met beleid doet.
Je kunt een hefdeksel kapot persen. Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.
Soms wil kruipolie of wat warmte helpen. Stook het zeker niet rood gloeiend.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
De stang die van de bedieningshendels komt die in de koker gaat met de veer er in hoe is die bevestigt, nu kan ik het boeltje zo ronddraaien als ik dus de klauw vast neem waar de topstang is aan bevestigt kan ik dit zo ronddraaien. Wie weet meer.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door hans eshuis »

hoi

Als de v-b er voor weg heb en de hefcilinder wilt bekijken hoeft de hefdeksel er niet af.
De hefas bussen kun je ook vervangen met de hefdeksel er op. Is dan zelfs nog makkelijker ! wel de schelpjes en wielen er af halen.

Met een stuk hardhout met een zware voorhamer gaat beter dan persen. Wil de hefarm er niet af dan aan het uiteinde een spanband naar binnen trekken dan aan de binnen kant naar buiten slaan.

Als de bussen los komen naar links en rechts doen totdat ze alle 4 er uit zijn dan met een lat de as er uit drukken en de lat er in laten zitten! Ander valt de binnenste arm naar beneden!.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
Ik wil nu de O ringen vervangen van het olie aanvoerbuisje hefdeksel, kan ik het aanvoerbuisje er zo uittrekken van de pomp of is deze er ingedraaid. ik zie bij HPS een nylon spiraal steunring olie aanvoerbuis wat is daar de bedoeling van ik dacht dat er maar 2 O ringen aan het buisje zijn 1 in het hefdeksel en 1 in de pomp.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door hans eshuis »

hoi

Kun je er zo uit trekken maar pas op laat hem niet vallen..

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Maarten Pleiter
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 22 feb 2015 14:48
Locatie: Groenlo

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door Maarten Pleiter »

Johan,

De nylon spriaal ringetjes moeten er ook bij tussen, de 0 ring moet het dichtste bij het einde van de stijgbuis gemonteerd worden.

Groeten,
Maarten
Ferguson-Brown Type A 1936/ Ford-Ferguson 2N 1943/ Ferguson TE P3 1947/ Ferguson TED 1954/ MF 35X 1963/ MF135/ MF 97/ Ferguson Banana Loader/ 2 Furrow plough/ Single furrow plough/ Springtine cultivator/ Rigid tine cultivator/ Tiller/ Steerage hoe/ Weeder/ Posthole digger/ Earthscoop/ Potato Ridger/ Potato Planter/ Potato fertilizer attachtment/ Potato spinner/ Subsoiler/ Transport box/ 3T tipping trailer/ Sawbench/ Dual wheel adapters/ Ferguson Tractor Jack

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door johan »

Hallo,
Als ik er de hydrauliek pomp wil uitbouwen is dit voldoende de boutjes op de flanken van buik los te schroeven kan ik er dan de pomp uitnemen.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Hefdeksel demonteren MF35X

Bericht door massey 35 »

Hallo Johan,

Je moet de aftakas er meestal ook uithalen.
De aftakas handel en schakeltandwiel van de aftakas wel in de juiste stand zetten.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie