Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

ACS
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 03 mei 2017 15:01
Locatie: Groningen

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door ACS »

Goedemiddag Wim,

De meter en de vlotter zijn als setje gekocht dus ik ga er vanuit dat het bij mekaar hoort, maar goed, je weet het natuurlijk nooit. Ik heb nog even wat foto's gemaakt, mocht jij of iemand anders ze herkennen. Probeer me er niet te druk om te maken, motor loopt er niet minder door.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ACS
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 03 mei 2017 15:01
Locatie: Groningen

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door ACS »

Het project nadert zijn einde met alle elektrisch aangesloten en is al zover dat ik vanavond nog enkele foto's heb kunnen maken tegen een mooie lucht als achtergrond. Nou viel mijn ook op een klein lekje bij de banjobout van de olieleiding aan de rechter voorkant van het blok. Een van de ringen zal wel een kleine beschadiging hebben waardoor deze niet meer perfect afsluit. Ik heb gezocht op de Kramp webshop, maar kan hem niet vinden. Heeft iemand van jullie een suggestie?

Afbeelding

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door admin »

Dit zijn koperen afdichtingsringen. Niets bijzonders. Even opmeten en kijken wie ze heeft.
Ik heb zelf een assortiment gekocht omdat dat daar gemakkelijker aan te komen was.

Let op. Deze ringen moet je even uitgloeien voordat je ze monteert omdat ze anders te hard zijn en niet afdichten.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door fergie »

Hello Auko,

Je kunt de oude ringen ook uitgloeien, die dichten dan ook weer af. Is een simpel truukje, aan een stukje lasdraad oid ophangen, met een soldeer brander langzaam op temperatuur brengen. Netjes rood maken en dan weer laten afkoelen aan de lucht tot ze zwart zijn, dan kun je het met water afmaken. Denk er om, na mooi rood is helder rood en oranje er heel snel gevolgd door een drupje koper op de vloer ipv ringetjes !.

Nieuwe china ringen zijn standaard meestal ook hard. Als je ze met je blote vingers niet kunt buigen worden ze niet dicht, dan uitgloeien !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door massey 35 »

Hallo Auko,

Waar heb jij deze onderdelen tekening gevonden?
Een motor met een wegwerp oliefilter heeft een krukas afdichting met een keerring, of heb ik dat mis??

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

ACS
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 03 mei 2017 15:01
Locatie: Groningen

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door ACS »

Met de drukte van de derde snee achter de rug is het weer tijd voor de hobby. Ik zal bij het mechanisatiebedrijf eens in de bakken neuzen voor koperen ringen, goed om te weten dat hier veder geen speciaal soort ringen tussen zit. Deze onderdelen foto heb ik via Google gevonden, ik durf niet te zeggen welke serie motor dit is. Deze tekening had de ringen duidelijk aangegeven dus vandaar dat ik hem gebruikte.

De stickers waren afgelopen zaterdag ook binnen en zitten inmiddels op de trekker, best bijzonder hoe zulke kleine details de trekker echt af maken. Zeer blij mee.

DennisMansier
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 11:47

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door DennisMansier »

Hallo ACS.
Ik zat google naar Eicher konigstiger 74.
I.V.M verkoop van mij onderdelen
toen kwam ik mijn oude trekker tegen dat is de trekker die u hebt.
ik heb daar nog wel leuke info over.ik heb hem verkocht aan een man in stuifzand woonde vlakbij Hoogeveen.
ik moet zeggen dat de trekker er erg goed uit ziet mooi gedaan en ben blij dat hij goed is gerestoreerd
ik heb nog onderdelen liggen best veel.waar onder het dashboard uitlaat naar onderen nieuw origineel etc.
mocht u er belang bij hebben dan hoor ik het wel.ik heb ook nog wel foto's
Mvg Dennis

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Massey Ferguson 148 - Eicher 3253 Königstiger 74

Bericht door Bert353 »

Hallo Auko,

Je mooie reportage wel even afmaken met helemaal klaar foto's hé, dat verdien ie toch wel?!
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Plaats reactie