Waarde goudbuikje

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Robin187
Berichten: 1
Lid geworden op: do 17 jan 2019 22:24

Waarde goudbuikje

Bericht door Robin187 »

Ik heb een paar weken geleden een Goudbuikje gekocht en die wil ik graag opknappen. Nu is mijn vraag hoeveel een mooi gerestaureerde goudbuik nu waard is, want ik zie ze op internet staan voor 7000 en voor 2500. Kan dat per land zoveel verschillen?
Gr. Robin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Waarde goudbuikje

Bericht door fergie »

Hello Robin,

Waarde is erg subjectief. Mooi er uit zien op de foto is een ding, mooi gerestaureerd wat anders en voor iedereen verschillend. Ik vindt een mooie trekker die loopt als een krant en vol zit met namaak onderdelen minder waard dan het wrak waar ze mee begonnen.

Dan is er nog zoiets als vraagen en krijgen, die 7000 vraagprijs is een mooi getal maar je moet eerst een "gek" vinden die het er ook voor geeft !.

Als je gaat restaureren met het idee geld te verdienen dan heb je totaal de verkeerde insteek, gaat niet lukken !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waarde goudbuikje

Bericht door admin »

Zonder de historie van een trekker te kennen, kan je niets over de prijs zeggen.
Voor een overgespoten trekker wordt soms meer gevraagd dan voor een trekker waarvan de motor wel echt gereviseerd is.
Als je een trekker echt orgineel op wilt knappen (motor reviseren, alle lagers vernieuwen in de versnellingsbak en achterbrug, nieuwe koppeling etc) en nieuw wilt spuiten kan ik je verzekeren dan zelfs 10.000 euro nog te weinig kan zijn.
Beide prijzen kunnen zowel veel te hoog zijn als een eerlijke prijs. Bovendien geldt dat een vraagprijs geen verkoop prijs is.
Daarnaast zijn trekkers in Belgë duurder dan Nederland. In België moet je de juiste papieren hebben, anders mag je daar met de trekker niet op de weg. In Nederland hoeft dat niet.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Waarde goudbuikje

Bericht door Evertjan »

Robin,

Eigenlijk zeg je het zelf al prijzen kunnen erg verschillen. Hier boven al genoemd de factoren die een rol spelen. Goudbuikje is inderdaad in elke staat wel iets meer waard. En wat Rene ook terecht opmerkt als je wil restaureren om er wat aan te verdienen ben je kansloos.

Mvgr.

Evert
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Plaats reactie