Ervaringen en problemen met PT fuelsytem Cummins 903

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Maikel MF
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 dec 2018 20:25

Ervaringen en problemen met PT fuelsytem Cummins 903

Bericht door Maikel MF »

Beste allemaal,

Heb laatst hier in Canada een Massey Ferguson 4880 gekocht, maar nu is er na veel rondjes omheen lopen toch van alles om aan op te knappen.

Het grootste probleem heb ik op dit moment met het brandstofsysteem en ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.

Er is al een heleboel aan vervangen:
Nieuwe brandstofleiding van tank naar filters.
Nieuwe filters
Brandstoftank en filter in de tank gereinigd.
De bedrading naar de voorzijde van de trekker omdat deze in zeer slechte staat was en verschillende kabels miste. Vervangende kabels waren voor verlichting sensors enz

Dit is allemaal gedaan omdat de leiding van de tank naar de filters zeer slecht was en we een vermoeden hadden dat er lucht in het systeem kwam tijdens het rijden.
De motor viel steeds bij vol gas na 20 sec ongeveer terug in toeren en begon te lopen rond de 1000 toeren. Maar liet ik de trekker lopen op stationar toerental voor enkele minuten kon ik weer volledig gas. Maar ging na 20 sec weer draaien rond de 1000 toeren.
Nadat ik alles vervangen heb draaide hij geweldig. Dik uur mee rond gereden zonder problemen genoeg vermogen en hij trok goed door.

Maar na 2 weken stilstand heb ik hem weer naar buiten gehaald kleine kipper aangehangen om wat rommel op te ruimen niks aan de hand maar toen ik terug kwam om hem weer binnen te zetten kreeg ik weer precies hetzelfde geen vermogen meer weer terugvallen in toeren enz.

Nu sta ik een beetje voor een raadsel wat het nog kan zijn:
Solenoid die soms blijft hangen misschien?
Zit er toevallig ergens een filter in de opvoerpomp? Deze pomp ligt in de V van het motorblok
Of waar ik het ergste vermoeden van heb is dat de hele opvoerpomp aan vervanging toe is.

Het gaat om een Cummins VT903 motor, met een PT brandstofsysteem.

Hopelijk kan iemand hier mij mee helpen ik ben een beetje ten einde raad en vooraleer ik dure hulp inschakel wil ik het eerst op deze weg proberen.

Alvast hartelijk dank.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ervaringen en problemen met PT fuelsytem Cummins 903

Bericht door fergie »

Hello Maikel,

Klinkt voor mij als een vertopping in het brandstof systeem. Elleboog onder de tank of filter verstopt (nieuwe filters kunnen met een eetlepel water er in al dit probleem geven). Een verstopping geeft de symptomen dat je vermogen wegvalt en zolang je vermogen vraagt blijft dat zo. Laat je het gas los dan zuigt de pomp minder aan de verstopping en die heft dan deels weer op, vraag je dan vermogen dan is het er (tijdelijk) weer.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Maikel MF
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 dec 2018 20:25

Re: Ervaringen en problemen met PT fuelsytem Cummins 903

Bericht door Maikel MF »

Afgelopen week nieuwe solenoid besteld zat een klein barstje in de magneet.
Ook een nieuw blokje besteld waar de solenoid aan vastzat.
Alles weer terug gemonteerd en vandaag weer geprobeerd een uur ongeveer getest zonder problemen zover.
Hopelijk is dit het probleem geweest dan kom ik er nog redelijk goedkoop vanaf.

Plaats reactie