Hydrauliek aan Kubota

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Heel hartelijk dank René. Ik ga het bestellen of kijken of ik het hier in de buurt kan kopen.
Laatst gewijzigd door goeienmoggel op ma 19 nov 2018 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydraulieik aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Mensen zie bijgaande foto.
Op de voorgrond zie je een vierkante kop van een boutje.
Dat zit zo verschrikkelijk vast, heet stoken helpt zelfs niet.
Ik heb daar ook geen andere sleutel voor als een Bako oid.

De vraag. Bestaat daar een speciaal sleuteltje voor.
Bijlagen
IMAG0934.jpg
IMAG0934.jpg (93.65 KiB) 9214 keer bekeken

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door fergie »

Hello lex,

Da's een aftap plug, geen boutje !. Bij gebrek aan een sleutel, stuk dikke strip, gat boren iets kleiner dan de maat over de vlakken en dan 4-kant vijlen tot je 'm er net op kunt tikken. Ga niet verwarmen tenzij je het hele ding warm kunt krijgen, is tapse draad en als ie zo vast zit kan de zaak wel knappen bij plaatselijk verwarmen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Okay Rene, ga ik proberen

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door fergie »

Hello Lex,

Optie 2 (zal wel 12mm zijn ?) is een 1/2" dop er achterste voren op, koppelmoer er in en dan een ringsleutel daarop. Als je een doorsteek ratel of moment sleutel hebt dan kan die kop er ook zo op min de doorsteek vierkant. 1/2 is namelijk 12.7 maar dat werkt wel.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Ik had inderdaad een verlegstukje uit een van de doppendozen waarvan de achterkant erop paste, maar moest toen toch ook weer de baco erop zetten. Dus schoot niet op.

Kortom, ik ga puzzelen. De kop houdt het binnenhuis aan het buitenhuis vast. Er valt daar niets af te tappen. :lol:

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door massey 35 »

Hallo Lex,

De achterkant van het verlengstuk van de doppenkist er op plaatsen en met een hamer met gepast geweld er op slaan is ook een mogelijkheid, eventueel tegelijk met een baco o.i.d. proberen los te draaien.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Vanavond toch nog maar even geprobeerd.
Achterkant van een verlengstuk uit een doppendoos, daar een bougiedop op en die heeft een 6? kantige achterkant, daar de Bako op en ja hoor.

Moest er nu maar eens onder kruipen om te kijken wat het uit elkaar halen van de pomp nou tegenhoud. In een van de schoepen zit al beweging. Als de andere nou ook nog wil bewegen is het misschien beter om de boel zo weer in elkaar te schroeven, mogelijk werkt het dan gewoon weer. Het werk waar de pomp uiteindelijk voor is gemaakt (oppompen van Nertsenvoer als blubberachtge substantie) zal hij toch nooit meer uitvoeren. Voor mij is het genoeg als de boel werkt en niet meer lekt.

Overigens, Ik zal er wel een fotos van posten maar er is alleen een vuldop, in de vultgat zit een mooi roostertje om vuiltegen te houden maar een olie nivo punt, of peilstok voor de Hydrauliek is er gewoon niet.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door fergie »

Hello Lex,

Als er een pijlboutje is dan is dat er vaak een die op een rare plek zit, of er zit aan de andere kant niet zo'n boutje en meestal is de kopmaat en vorm afwijkend van de rest van de bouten er omheen. Pijlboutjes zijn soms echt zeer lastig te vinden. Is er geen info te achterhalen ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Hallo René,
Zover ik hier in Nederland weet zou Flevo in Putten het kunnen weten.
Het systeem komt, ik dacht uit Finland, maar in Denemarken, het Nertsenland bij uitstek zouden ze het ook kunnen weten.
Ik heb het karretje ooit gekocht van een Franse collega nertsenfokker, zijn mailadres werkt niet meer. Zou hem eens kunnen bellen

Ik ga dat uitvissen.
Groet,
Lex

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Ben even een beetje gehandicapt mensen, kan 1 hand een week of zes niet gebruiken. Karpaal tunnel syndroom operatie. Dus als u me even mist is dat het :lol: gisteren toch met 1 hand een van de twee hydrauliek filters losgedraaid. Het valt nog niet mee om beide flitsers te vinden tegen een normale prijs. Soms per filter een verschil van 40 euro.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door fergie »

Hello Lex,

Beterschap !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Dankje Rene

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: Hydrauliek aan Kubota

Bericht door goeienmoggel »

Afgelopen week moest ik even in een auto materialen zaak zijn voor wat auto was, en wat zien ik, UTTO olie.

Heb maar een kannetje meegenomen :lol:

Zodra ik weer verder kan heb ik dat tenminste, en belangrijker nog, ik weet waar ik het halen kan.

UTTO olie.jpg
UTTO olie.jpg (107.89 KiB) 8989 keer bekeken

Plaats reactie