Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hallo allen,

Deze ploeg staat al jaren bij ons in de schuur.
Één rister is doorgesleten, dus ik was benieuwd wat voor merk ploeg dit zou kunnen zijn er of er nog aan onderdelen te komen is?

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Marten

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Lijkt op een dearborn ploeg.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hello Rene.

Oh dear(born)!

Ik heb er even op gegoogeld en hij lijkt er inderdaad goed op!
Alleen degene die ik vind, hebben een topstangpunt van dik plaatwerk met omgevouwen randen, in plaats van rechte strip, zoals deze.

Groetjes,
Marten

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Kan natuurlijk een vroege of late zijn maar het systeem met de schijf in een U klem voor het verstellen van de treklat is erg typisch voor die ploegen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hello Rene!

Ah ja, dat zijn dingen die jij als kenner dan weer weet.

Alleen een zoektocht op internet leerde me dat de onderdelen niet (makkelijk) meer te vinden zijn.

Groetjes,
Marten

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door fergie »

Hello Marten,

Ik moet tot mijn schande bekenen in het verleden ook zo'n ding gehad te hebben. De mijne was wat krom en is vervangen door een ferguson 2 schaar Gp ploeg. Wereld van verschil !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hello René,

Oei, dat had ik niet van jou niet verwacht.
Maar we zullen het niet verder vertellen. :wink:
Als een ploeg krom is, gaat hij niet beter van ploegen natuurlijk.

Bij mijn weten heeft deze altijd net werk geleverd, m'n vader en oom hebben hem jarenlang gebruikt achter de 35.
Met aan één kant dubbellucht op de trekker voor betere tractie, ik kan het nog zo voor me halen.

Groetjes,
Marten

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hallo allen,

Inmiddels ben ik wat wijzer geworden over deze ploeg en het (b)lijkt een McCormick / Farmall ploeg te zijn, waar later een 3-punt van gemaakt is.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Alleen nu nog slijtdelen zien te vinden, zoals te zien op de laatste foto, is het achterste rister los gescheurd uit de bouten.
Anders is het waarschijnlijk einde oefening voor deze ploeg.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door massey 35 »

Hallo Marten,

Ik zie op een paar foto's dat er aan de achterkant op de scharen en de risters onderdelen nummers staan.
Dit maakt het al weer iets makkelijker.
Succes met de zoektocht.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door Thomas »

Hoi Marten,

Neem even contact met me op, ik heb een adres welke waarschijnlijk de juiste slijtdelen van je ploeg kunnen leveren...

HG

Thomas

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door hooidonk »

Hallo Thomas,

Dat klinkt hoopvol, ik heb je een mail gestuurd!

Groetjes,
Marten

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Weet iemand wat voor merk ploeg dit is?

Bericht door Symen »

Beste Marten,

Ik heb twee Dearbornploegen in de schuur staan. De bevestiging en de werking van de trekbalk doet zeker aan de dearborn denken. Maar de rest helemaal niet. De complete topverbinding lijkt mij zelfbouw. De koutersteunen zijn anders, de trekstang onder het rister heeft dearborn niet en het profiel van de ploegbomen is anders enz. Volgens mij zijn het bijelkaar gezochte onderdelen. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Plaats reactie