onderdelen

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Chris182
Berichten: 40
Lid geworden op: za 24 feb 2018 10:33
Locatie: Enschede

onderdelen

Bericht door Chris182 »

Hallo,
Ik heb voor de zoveelste keer beschadigde onderdelen opgestuurd gekregen van een bedrijf uit Friesland ( zonder direct namen te noemen ) en ben hier zo langzaam aan klaar mee,iedere keer is het terug zenden voor eigen risico en je kunt weer een week niet verder.
Wie weet nog een adres die nette prijzen heeft en goede onderdelen en waar je als particulier kunt bestellen, voor mij is dit iedere jaar toch voor zo,n 3000 euro aan onderdelen.

Groeten Chris

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: onderdelen

Bericht door admin »

Tja, wat moet ik hier op zeggen?

Ik ken geen bedrijf die hier geen last van heeft. Veel bedrijven hebben het uit dezelfde bron.
Zelfs bij Sparex en Kramp (die veelal rechtstreeks aan dealers leveren) zie ik soms dezelfde verpakking als bij bedrijven die veel leveren aan particulieren.

Als je geen vertrouwen meer hebt in het bedrijf in Friesland, denk ik dat alleen de merk dealer over blijft.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Chris182
Berichten: 40
Lid geworden op: za 24 feb 2018 10:33
Locatie: Enschede

Re: onderdelen

Bericht door Chris182 »

Hallo Gerrit,

Vind het wel belachelijk als ik beschadigde onderdelen terug kan sturen dat de verzendkosten voor mij zijn.

Gr Chris

Maarten Pleiter
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 22 feb 2015 14:48
Locatie: Groenlo

Re: onderdelen

Bericht door Maarten Pleiter »

Hallo Chris,

Het ligt er een beetje aan voor wel merk en type trekker je onderdelen nodig hebt. Zelf heb ik ook al 3 jaar een boycot op die Friese firma, mede door niet passende onderdelen en slechte garantie/ retour voorwaarden.

In Engeland zijn ook een aantal goede websites te vinden voor Ferguson onderdelen. Tot op heden heb ik daar geen negatieve ervaringen mee. Verzending duurt een week maar omdat de onderdelen goedkoper zijn dan de Friezen ben je per saldo net zoveel kwijt. Mocht je niet in UK willen bestellen dan heb je nog www.oldtractorshop.nl

Als je wel in Engeland wil bestellen heb je de volgende sites:
www.old20tractorparts.com
www.acornservicestractorparts.com
www.fergyland.co.uk

Succes
Groeten Maarten
Ferguson-Brown Type A 1936/ Ford-Ferguson 2N 1943/ Ferguson TE P3 1947/ Ferguson TED 1954/ MF 35X 1963/ MF135/ MF 97/ Ferguson Banana Loader/ 2 Furrow plough/ Single furrow plough/ Springtine cultivator/ Rigid tine cultivator/ Tiller/ Steerage hoe/ Weeder/ Posthole digger/ Earthscoop/ Potato Ridger/ Potato Planter/ Potato fertilizer attachtment/ Potato spinner/ Subsoiler/ Transport box/ 3T tipping trailer/ Sawbench/ Dual wheel adapters/ Ferguson Tractor Jack

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: onderdelen

Bericht door Evertjan »

Kijk ook eens op Koop van der wal, naar Massey Ferguson en daar staat de Te ook onder als type, heel tevreden over, leveren QTP parts, dit komt volgens mij uit Engeland. Wat de Friese firma aangaat, niet als is er bagger, je moet een soort filter gebouwd hebben wat er wel en niet te bestellen.
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Chris182
Berichten: 40
Lid geworden op: za 24 feb 2018 10:33
Locatie: Enschede

Re: onderdelen

Bericht door Chris182 »

Hallo Maarten en Evertjan,
Bedankt voor jullie reactie,s , ik ben ook uit gekomen bij QTP (volgens mij hebben de friezen ze daar ook van ).
Tot op heden nog niks hoeven te bestellen maar houd jullie op de hoogte.

Groeten Chris

Plaats reactie