bevestiging heflat aan mf tef 20 diesel

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
paulpjc
Berichten: 99
Lid geworden op: di 20 mar 2012 21:46

bevestiging heflat aan mf tef 20 diesel

Bericht door paulpjc »

bij mij hebben ze de kogel van de heflat aan de pin/as (aan de tractorzijde) vastgelast. Het schroefdraad gedeelte zal wel ergens in het verleden zijn afgebroken. Nu wil ik daar een nieuwe as in gaan draaien. Kan dit? is de oude as erin geschroefd en zo ja hoe kan ik deze het beste eruit krijgen?

Heeft iemand een idee welke nieuwe ik erin moet zetten en hoe deze eruit moet zien? Misschien heeft iemand een link naar eentje wat te koop is of heeft iemand een foto hoe deze eruit moet zien ?
Welke schroefdraad zou er dan moeten zitten.

Graag hoor ik van jullie

Bedankt !!!!

groetjes Paul

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: bevestiging heflat aan mf tef 20 diesel

Bericht door admin »

Hoi Paul,

Ik heb een vermoeden waar je het over hebt. Kun je een foto's plaatsen om het zeker te weten?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: bevestiging heflat aan mf tef 20 diesel

Bericht door fergie »

Hello Paul,

Je bedoeld item 8 in deze tekening : http://www.annatefka.nl/mf_ond_boek/te2 ... pl_036.pdf ?

Die kun je van binnen uit los draaien en vervangen. Verwijder daarvoor het linker wiel, spatbord en wat er verder aan die trompet zit. Koppel de remstang af, laat de olie (30l) uit de achterbrug af en schroef de as trompet er af. Let op, het diff hangt nu los aan de rechter aandrijf as. Zorg er dus voor dat de trekker mogelijkst iets naar rechts scheef staat zodat die er niet af glijd. Je kunt nu de linker pen vervangen. Als je nu het diff er uit tilt kun je de rechter bout zien zitten. De passing is konisch dus na het verwijderen van de moer moet je die er uit slaan. Een stevig stuk ijzer met een stuk slang of wat lagen ducktape om het eind (iets overstekend zodat je er niet af kunt schieten) help daar veilig op te slaan voor de rechter.

Nieuwe monteren met een beetje vloebare pakking en dan vast draaien. Nieuwe trompet pakking monteren (ook met een beetje vloeibare pakking) en de trompet terug etc. Let wel dat die trompet met remmen enz. zo rond de 70 Kg weegt dus gebruik een kraan of hulp !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie