Slecht lopen TEA (gebroken klepveren)

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Slecht lopen TEA

Bericht door fergie »

Hello Tim,

Deze bedoelde je ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Slecht lopen TEA

Bericht door Teedee »

Wauw, dit is helemaal makkelijk. Mentale download!
Dank René. :wink:

Groet!

Tim
TEA20 '55

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Slecht lopen TEA

Bericht door Teedee »

Gerrit, René of Tony,

Is het mogelijk aan de kop van dit topic tussen haakjes toe te voegen '(gebroken klepveren)' ?

De kop was nogal onbestemd en nu is de oorzaak bekend, dus wellicht dat het voor een forumbezoeker met hetzelfde probleem makkelijker zoeken wordt en voor de ervaren 'forumscroller' met interesse in techniek wordt het interessanter om aan te klikken.

Groet!

Tim
TEA20 '55

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Slecht lopen TEA (gebroken klepveren)

Bericht door fergie »

Hello Tim,

Ik denk dat je dat zelf ook kon, je kunt je eigen posten bewerken, incl de titel. Ik heb het nu ff voor je gedaan.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Slecht lopen TEA (gebroken klepveren)

Bericht door Teedee »

Uiteraard reeds geprobeerd, maar hoewel het leek alsof ik de kop kon aanpassen, gebeurde er niets. Denk toch echt dat je moderator moet zijn.

Dank derhalve!

Groet!

Tim
TEA20 '55

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Slecht lopen TEA (gebroken klepveren)

Bericht door Teedee »

Het was even een flink gepruts om de halve maantjes los te krijgen vanwege alle oude corrosie in de kop en nog veel meer gepruts met gezaagde busjes, magneetjes, haarspeldveren et cetera om ze weer terug te krijgen na het plaatsen van nieuwe veren zonder de kop eraf te moeten halen, maar het is gelukt. Alle vier de cilinders weer gelijke compressie en hij loopt weer als een zonnetje.

Wel geschrokken van de toestand in de kleppentrein, hij kan zo te zien wel decennia stil hebben gestaan. Zelfs de stoterstangen hadden roest!

Tuimelaars bijgeslepen, maar ze waren wel extreem ingeslagen, helemaal goed kreeg ik het niet meer. Denk dat ik met een schuin oog toch eens op zoek ga naar een donorblok of in ieder geval de bovenkant.

Afijn, voor nu is hij weer goed. Net op tijd voor het grasmaaien weer begint. :)

Groet!

Tim
TEA20 '55

Plaats reactie