houtversnipperaar voor de TEF

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
blauweaaf
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 13 apr 2014 19:10
Locatie: Ede

houtversnipperaar voor de TEF

Bericht door blauweaaf »

Hallo!
Wij hebben regelmatig wat takken te versnipperen en het lijkt me zo leuk om dat met de TEF te doen. Weten jullie of dat kan? En wat voor apparaat ik daarvoor het best kan proberen te kopen? Iets dat betrouwbaar is, met de beperkingen van de TEF overweg kan en ook nog betaalbaar?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

beste groet, blauweaaf

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: houtversnipperaar voor de TEF

Bericht door fergie »

Hello Blaauweaaf,

Positie regeling voor de hef (keuze uit zelfbouw of "the fergie positioner") en een vrijloop aftakas er bij dan is dit best te doen. De TEF loopt 1500 toeren bij 540 aftak as toeren dus moet je hem niet te lang zo zonder belasting laten draaien maar da's ook niet handig als je een bult takken kwijt moet, dan loop je toch af en aan. Ik heb je een bericht gestuurd, wij verkopen op 't werk van die hakselaars die 't leuk doen en van gemiddeld snoei afval tot een cm of 5 korte metten maken met minder pk's dan je uit een TEF kunt halen, ik ga die alleen niet hier lopen verkopen.

Ideaal voor iemand die dit beroeps matig doet is het inderdaad niet maar daar hebben we hobbyisten voor toch !?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie