zuigers

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: zuigers

Bericht door richardploeg »

Hoi Huib en de rest,

Het wil natuurlijk niet altijd wat zeggen, maar overal waar ik gezocht heb naar koppakkingen stond niets over verschillende diktes. Als dat echt veel zou uitmaken, mogen we toch wel aannemen dat dat ergens beschreven staat of dat er verschillende pakkingen te koop zijn.
Ik zou trouwens niet weten waarom je een blok om deze reden beter niet zo moeten vlakken? Dit is toch altijd een terugkomend probleem dan, bij elke motor? Niet voor elke motor is zomaar een dikkere pakking te koop. Daarbij denk ik dat het voor deze P3's echt niet uitmaakt als ze een beetje meer compressie hebben, ze hebben tenslotte maar 16:5 op 1 .
Dat gaatje in de koppakking hebben wij zelf gemaakt, omdat deze er niet in zat. Wat een gepruts ghehe.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: zuigers

Bericht door richardploeg »

Het moet inderdaad wel echt een liefde zijn voor de P3, of je grote hobby. Want vergeleken met de benzine en TEF is het maar een duur ding om te reviseren..
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: zuigers

Bericht door Evertjan »

Ja moet pure hobby zijn en je moet er plezier in hebben, en hobbys kosten geld helaas. Voor de eerste versie P3 moet je alleen de koperen pakking hebben is mij verteld, ik heb de dikte ook nog gecontroleerd ten opzichte van de oude pakking. Richard als je het blok vlakt komen de zuigers hoger tegen de kop aan, dit hoeft geen probleem te wezen door wat je van het blok af vlakt ook van de zuigers af te halen. En een P3 is natuurlijk het beste wat de Te uitvoering is overkomen. 8)

Grz en fijne Ferguzondag
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: zuigers

Bericht door Symen »

De koppen van de P3s zijn ook verschillend. Ik heb nog een goede liggen. Maar past maar op één versie. Zal wel met dat oliekanaal te maken hebben. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Huib
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 okt 2017 21:45

Re: zuigers

Bericht door Huib »

Hallo, Beste mensen de reacties die ik tot nu heb gelezen komen hier op neer, dat er eigenlijk niemand een motor heeft gehad met dit type zuiger ze zijn allemaal vlak, ik heb dan ook maar besloten om vlakke zuigers te gaan monteren.
Hoe het verder gaat verlopen met monteren van alle anderen onderdelen, hou ik jullie op de hoogte.

Mvrg Huib.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: zuigers

Bericht door fergie »

Hello Huib,

Meet ff van de bovenkant van de zuiger tot de bovenkant van het zuigerpen gat. Is dit bij een vlakke zuiger korter dan de versie met het kuiltje ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: zuigers

Bericht door Symen »

hallo Huib en anderen. Ik heb deze vraag op het Engelse forum gezet. Als antwoord kreeg ik dat de oudste P3 deze zuigers hebben. En dat vlakke bij revisie de voorkeur hebben. Omdat er vast een reden is geweest om op vlakke over te gaan. Zijn het aluminium of ijzeren zuigers? Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: zuigers

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Heb vanavond telefonisch contact gehad met iemand die 't forum wel leest maar er niet post. Deze heeft een oude P3, alleen de vroege hebben deze gietijzeren zuigers met het kuiltje. De zijne loopt echter al jaren met de nieuwe aluminium zuigers. Dit verhoogd de compressie zoals ik reeds had verwacht en het vermogen stijgt een paar Pk. Nadat hij ook de te diep liggende kleppen had aangepakt (en dus de volle compressie icl. verhoging kreeg) is het startgedrag ook behoorlijk verbeterd. Alleen bij koud weer even gloeien en anders starten en lopen maar.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie