2 Fergusons!

Toon hier met trots je verzameling oude tractoren en gerelateerde artikelen. We leven in een vrij land dus ook niet MF spul uit je verzameling mag getoond worden.
Posting die niet passen bij de doelgroep van deze website kunnen verwijderd worden.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

2 Fergusons!

Bericht door richardploeg »

Dag mede Hobbyisten!

Sinds 2011 zit ik hier op het forum en degene die mij kennen kennen mij waarschijnlijk van de Ferguson P3. Daarvan staat het restauratieverslag hier op het forum. Afgelopen weekend werd ik echter benaderd door een kennis of ik interesse had in een Ferguson TED 20 6v uitvoering. Maandag wezen kijken en heb besloten hem te kopen. Foto's volgen!
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: 2 Fergusons!

Bericht door fergie »

Hello Richard,

Heb ook een 6V TED, Prima ding afgezien van de olie druk die vrijwel nul is ondertussen....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: 2 Fergusons!

Bericht door richardploeg »

Dag René,

Achja, die revisiesetjes voor die TED's zijn ook wel betaalbaar toch? Ik wil er voorlopig niet te veel aan doen, eerst de P3 helemaal afmaken.
Hij ploft alleen een beetje, denk typisch gevalletje ontsteking.
De lampen van de TED 6v zijn wel compleety, alleen op deze foto niet.

Hier de foto's:

Afbeelding



Afbeelding
Laatst gewijzigd door richardploeg op do 01 feb 2018 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 2 Fergusons!

Bericht door admin »

Zit wel wat werk aan, maar een goede basis voor een restauratie zo op het eerste oog.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: 2 Fergusons!

Bericht door fergie »

Hello Richard,

'T probleem met TED's en in zekere mate ook nog met de versie in de 35 is dat de nokken as lagers je olie druk om zeep helpen. Bij een 35 motor is dan het voordeel dat de nokkenas in bussen loopt, bij een TED loopt ie direct in het gietstalen blok. Dat zal dan lijnboren worden om het blok geschikt te maken voor busjes. Da's een kostbare zaak bij de meeste revisie bedrijven !.

Neemt niet weg dat ik al bijna 20 jaar geniet van deze trekker, we zullen zien wat we er aan doen als 't zover komt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: 2 Fergusons!

Bericht door richardploeg »

Dag René,

Ah kijk! Weer wat geleerd! Hou me op de hoogte, zijn interessante dingen.
& Gerrit, zeker. Ben al lang blij dat hij gewoon loopt. Opknappen komt later!
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Plaats reactie