Ferguson ploeg

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Pee
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 okt 2016 14:16

Ferguson ploeg

Bericht door Pee »

Hallo iedereen,
ik ben erover aan het denken om mij een Ferguson 2 schaar te zoeken. Nu mijn vraag wat is een normale prijs voor zo'n ploeg? En weet iemand toevallig zo een ploeg te koop staan. Want ik vind er in belgie en Nederland weinig info over.
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Tom

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ferguson ploeg

Bericht door fergie »

Hello Tom,

Een complete met couters, voorschaartjes en het voor-wiel aan de achterkant en in een beetje bruikbare staat zal toch vanaf een 300,- zijn schat ik.

In nederland kocht men over het algemeen een goudland, cappon of een duitse ploeg, je vind hier en ook in belgie denk ik niet heel veel ferguson ploegen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ferguson ploeg

Bericht door admin »

Hoi René,

Schukken maakte geen ploegen, maar maaibalken.
Ik denk dus dat je Goudland of Maring bedoelt.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Ferguson ploeg

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

Yep, correctie uitgevoerd, we worden een dagje ouder zeg maar !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Pee
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 okt 2016 14:16

Re: Ferguson ploeg

Bericht door Pee »

okay bedankt voor de info. Nu kan ik rustig op zoek gaan.
Groeten
Tom

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ferguson ploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo Tom,

Je moet ze in Nederland echt zoeken.
Als je er 1 vind, dan zijn de slijtdelen meestal aan vervanging toe, of er ontbreekt van alles.
Voor een complete in goede staat moet je veel meer betalen.
250 tot 300 Euro is een vanaf prijs en daar tel je dan de nodige Euro's bij om de ploeg compleet en in redelijk staat te krijgen.
Agrikoop heeft er volgens mij 2 te koop staan.
Sommige slijtdelen zijn zeer moeilijk verkrijgbaar, soms ook de verkeerde maatvoering / model / uitvoering.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Pee
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 okt 2016 14:16

Re: Ferguson ploeg

Bericht door Pee »

okay bedankt voor de bijkomende info. Ik heb de 2 ploegen bij agrikoop op hun site gezien. Maar ga eerst nog een beetje verder zoeken. Toch bedankt.
Groeten
Tom

Plaats reactie