stuurbekrachtiging

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

stuurbekrachtiging

Bericht door alfred »

stuurbekrachtigingsset voor de mf 240 word deze week geleverd ik ben benieuwd of het allemaal zo past
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door alfred »

stuurbekrachtiging werkt mooi , maar duurt altijd langer dan verwacht paste niet direct ten eerste al omdat er een cabine op de mf 240 zit deze steun zit op de zelfde bevestiging als waar de stuurbekrachtiging op moet dat werd dus weer slijpen passen en lassen . het tweede probleem was dat de stuurstang van het linker naar het rechter wiel 12 cm te kort was om dat ik de spoorbreedte 1 gat groter heb dan de minimale afstand dus een nieuwe stang gehaald buigen passen en lassen .
dan alles nog een beetje in de verf ,(zat al in de primer )vandaag alles weer gemonteerd en afgesteld en proefrit gemaakt werkt super mooi wat een verbetering vooral met achteruit rijden en manoeuvreren .
hier onder nog wat foto's van het setje van histoparts
Bijlagen
de pomp (zwart )met de slangen er aan en de aangepaste spoorstang
de pomp (zwart )met de slangen er aan en de aangepaste spoorstang
sb3.JPG (139.54 KiB) 12299 keer bekeken
leiding werk
leiding werk
sb 2.JPG (165.68 KiB) 12299 keer bekeken
de cilinder
de cilinder
sb1.JPG (180.31 KiB) 12299 keer bekeken
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door Bert353 »

Hallo, Ik weet dat dit een oude post is, maar bestaat zoiets nog steeds? en zou dat ook op een MF65 passen?

Groet, Bert
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door alfred »

dit bestaat nog steeds , maar deze set past zo niet op een 65 is misschien wel pas te maken weet alleen niet of de orbitrol past dat is de extra hydrauliek pomp die er op moet . deze zit bij mij aan de rechterkant van het blok (zwart met 2 leidingen ) verder zou je de dwars stang die bij mij te kort was niet nodig hebben om dat de 65 dit zelf al heeft .
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door Bert353 »

Ik geloof dat ik een extra vrije plek daarvoor aan de linkerkant van mijn blok heb. ik heb het vermoeden dat daar de oliepomp van de originele stuurbekrachtiging ooit bedoelt was.

dat gaat met een extra tandwiel tussen de distributie tandwielen?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door alfred »

ja bij mij wel zit een klein dekseltje ik dacht met 2 bouten dat verwijderd moet worden en daar plaats je je pomp weer op maar als dit bij u links zit zou dat betekenen dat de pomp op de kop hangt en dan zou de olie er via de ontluchtings bout uit kunnen lopen
groeten rene
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door Bert353 »

Nou goed, daar zullen ze toch ook wel een oplossing voor hebben? misschien kun je (zoals bij sommige Fords) het reservoir deksel t.o.v. de pomp body wel draaien?

Waar kun je zoiets kopen?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: stuurbekrachtiging

Bericht door alfred »

die van mij kwam van histoparts , maar koop van de wal heeft ze ook ,was eigenlijk voor een mf 135 met rechte voor as .maar ik denk dat je nog wel meer problemen tegen komt de stuur as van een 65 zit veel hoger dan bij een 135 of 240 en daardoor zal het lastiger zijn om een vast punt aan het blok te gebruiken waar de cilinder op vast komt
groeten rene
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

Plaats reactie