Plaatwerk reparatie of nieuw?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Esjee
Berichten: 2
Lid geworden op: za 31 dec 2016 22:19

Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door Esjee »

Goedemiddag Heren,

Sinds enkele weken ben ik bezitter van een TEF, het is een rijdend opknapproject, dat is althans voorlopig de bedoeling. Daarna volgde al gauw het aanmelden bij dit zeer informatieve forum. De trekker wereld is mij niet erg bekend ondanks het bezit van een Holder A 15 de laatste 30 jaar.
Bij het inventariseren van de nodige werkzaamheden kom ik onder andere laswerk aan de onderkant van de spatschermen tegen, een klus die best te doen is.
Maar nu komt het, nieuwe schalen zijn voor hele schappelijke prijzen te koop en stralen plus epoxy van de oude zal ook de nodige kosten opleveren (en dan nog strak maken, dat kost niet veel maar wel veel tijd).
Is bij jullie bekend wat de kwaliteit van dat plaatwerk is?

Bij voorbaat dank voor de informatie,
Sjoerd

Eventueel advies over verkeerd gebruik van dit forum zijn ook welkom

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door richardploeg »

Beste Esjee,

Welkom op het forum!

Ik heb zelf een TED waarvan de schelpen achter erg slecht waren. Zo slecht dat ik heb besloten ze niet op te knappen en nieuwe te bestellen bij HPS.
Ben er zelf toch niet zo wild van. Het is dat de oude eigenlijk niet meer op te knappen waren, maar anders zou ik dat doen. Zijn gewoon niet zo mooi gevouwen als de oude.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door fergie »

Hello Sjoerd,

Let wel op, de hoogte van nieuwe schelpen is soms zodanig dat je niet uit komt met het orginele frame. Ik ben van mening dat ik geen orginele delen aan pas om imitatie delen te doen werken dus dat geeft soms lastige beslisingen !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door fergie »

Hello Peter,

Ik ben ook aardig te spreken over QTP ,via koop van der wal ,maar bepco/sparex is goed, granit leverd maar een beperkt gamma maar ook goed. En inderdaad, materiaal keuze is vaak uit kosten overwegingen niet wat het zou moeten zijn. En dat laatste is deels de schuld van het publiek die maar rommel blijft kopen, meestal online dus ongezien anders dan een plaatje !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Esjee
Berichten: 2
Lid geworden op: za 31 dec 2016 22:19

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door Esjee »

Dank voor de snelle reactie, het goedkope plaatwerk laat ik nu nog maar even liggen.
Voorlopig de schermen maar even grijs maken met de roller en eerst maar eens rondkijken op evenementen waar vele Fergie's te zien zijn (Panningen ?).

Hartelijke groet,

Sjoerd

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door ruud smit »

Nijnsel staat de annatefka stand, ik sta er ook dan met de tef ,fergie is er ook en anders naar Denemarken gaan naar het ferguson museum, daar hebben ze jaarlijks een opendag met alles wat grijs en of grijs rood is
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door trekkerbroers »

De annatefka stand is zeker aan te raden! En Piet Mooij heeft ook een boel spul staan.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door fergie »

Hello Gebroeders,

Piet is aan de uitverkoop en die loopt best aardig dus of er nog veel staat....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: Plaatwerk reparatie of nieuw?

Bericht door trekkerbroers »

Oh, dan lopen we achter. Goed om te weten!

Plaats reactie