mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door Goudbuikje »

Beste mede hobbyisten

Ik heb al jaren een mf 6180 en nu 2 jaar geleden had ik last van een verstopt hydrauliek staaf filter naast me versnellingsbak toen bij de dealer geweest en bleek dat de remmen aan de achterzijde versleten waren.

Alles laten vervangen en 4800 euro verder maar na een uur of 40 weer het lampje aan toen gelijk met de mf dealer gebeld en die zei dat het waarschijnlijk nog oud vuil was omdat ik tever was doorgereden met versleten remmen en bij het wisselen van t filter was hij weer uit.

Alleen nu heb ik al aan aantal keer de filters vervangen en het probleem blijft de dealer heb ik al een aantal keer proberen te raadplegen maar die laten het helaas afweten.

Hebben jullie een idee waar het probleem vandaan kan komen als ik het filter in een bak leeg laat lopen heb ik toch nog metaal resten in t filter maar dit lijkt me geen oud zeer meer.

Alle suggesties zijn welkom

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door massey 35 »

Hallo Richard,

Er kan een behoorlijke hoeveelheid gruis in de achterbrug komen als je het niet op tijd in gaten hebt dat de remmen versleten zijn.
De achterbrug is niet eenvoudig goed schoon te maken zonder bijna alles los te halen. (dan was de reparatie waarschijnlijk nog veel duurder geweest ).
Zit alleen het persfilter verstopt, of het zuigfilter ook.
Doen verder alle functies het wel goed?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door Goudbuikje »

Hey wim

Bedankt voor je reactie het gaat echt om het lange inwendige filter naast de bak niet dat grote opschroeffilter.

Alle functies zijn gelukkig perfect

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door massey 35 »

Hallo Richard,

Het lange inwendige filter is het persfilter.
Als je het persfilter meerdere keren vervangen hebt omdat het verstopt zat, dan raakt het zuigfilter ook wel een keer vol.

Is de draad van het persfilter door gelust naar het zuigfilter?
Als 1 van de beide filters verstopt zit, dan gaat hetzelfde lampje op het dashboard branden.
Of heb je voor beide filters een apart controlelampje?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door Goudbuikje »

Beste wim

Zoals ik het kan beoordelen hebben ze beide een appartement melding op het instrumentenpaneel.

Het is ook zo dat als ik het persfilter vervangen had het lampje de laatste x ook 70 uur uitgebleven was en zodra ik een nieuw filter plaats is het lampje ook gelijk uit.

Ik heb geen idee wat de normale loopbaan is van zo een filter maar 70 uur lijkt me wat kort.

Jij vroeg ook of al me functies werkend waren maar dat zijn ze het enige wat ik wel heb is als ik langzaam rij en ik maak een bocht dat hij dan springt op de vooras net of de 4 wd even inspringt ofzo is dat wel normaal?

Gr Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door massey 35 »

Hallo Richard,

Als ik het goed heb moet het persfilter iedere 400 uur en het zuigfilter iedere 800 of 1200 uur vervangen worden.
Staat dit niet in het instructieboek?
De dealer weet het wel.

Als je remt met beide rempedalen, dan moet de 4 wiel inschakelen, de controlelamp van de 4 wiel zal dan ook aan gaan.
Dit is soms afhankelijk van hoe snel je rijdt.
Als je stilstaat staat de 4 wiel ingeschakeld i.v.m. de veiligheid.
Als het kroonwiel achter voldoende snelheid maakt (impulsen van de toerental sensor ) , dan mag de 4 wiel niet werken als je de 4 wiel uit hebt staan.
Een en ander is ook afhankelijk welke autotronic versie er in de tractor zit en hoe de parameters ingesteld staan.
Zijn de kruisstukken in de vooras ter hoogte van de fussees wel goed?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: mf 6180 hydrauliek filter blijft verstopt raken

Bericht door Goudbuikje »

Beste wim

Dan snap ik dat hij soms bokt maar dat hoort er dus bij verder is hij in goede conditie ook de kruiskoppen.

Ik wil de trekker niet kwijt maar dat aanhouden van verstopt filter baart me zorgen maar misschien is het nog oud zeer en moet het er gewoon uit filteren.

Ik zal eens kijken of de interval nu meer word dan 70 uur dan zou het in principe een x moeten stoppen lijkt mij.

Bedankt voor het meedenken
Gr Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

Plaats reactie