hydrauliek TED20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
AndreasVdW
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 aug 2016 15:07

hydrauliek TED20

Bericht door AndreasVdW »

Als ik ploeg en de hef naar beneden staat, en ik wil draaien zet ik de hef terug naar boven. Maar als ik ontkoppel om te schakelen zakt de hef opnieuw naar beneden en gaat pas terug naar boven als de koppeling terug los is. Is dat normaal? Want dat is erg vervelend!

groeten,
Andreas

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: hydrauliek TED20

Bericht door françois »

Hallo,

Vermoedelijk zijn dit de afdichtingen van de hefzuiger, die willen na meer dan 60 jaar wel eens versleten zijn. Als ik de ploeg in mijn TEA hang en vervolgens de trekker uitzet duurt het wel een paar uur voor de ploeg helemaal gezakt is, dus ik zie niet echt in waarom het werken met een TE een nadeel is? Sterker nog, ik werk liever met een TE dan met mijn 35 maar dat hangt een beetje van persoon tot persoon af :wink:

Mvg,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: hydrauliek TED20

Bericht door admin »

De exacte tijd weet ik niet het hoofd. Ik dacht een gewicht van 250kg pas na een kwartier de grond mocht raken. Dit was de eis in de fabriek voor een nieuwe trekker. Die van zakt dus veel te snel.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie