achteras

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
robin
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
Contacteer:

achteras

Bericht door robin »

hallo, dan je voor de info en de reakties , de vorken en de rails zijn gedemonteerd maar de as moet je demonteren in de bak zelf maar hoe? op de manual ( foto's) ) staat de as er gewoon doorslaan ,zodat de tandwielen er over glijden( denk ik ), ik heb dit geprobeert maar doet niks?
de as dat het diff aan drijft daar zitten 2 rollagers in en hoe moet ik de as openkrijgen?, ik denk het losdraaien van de eerste ring, ik heb dit geprobeert en ook op gewarmt maar doet niks ?
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Robin,

De assen in de bak zijn normalieter zoner enige moeite van tandwielen te ontdoen gewoon met de hand. De bovenste as van vanaf de voorkant beginnen (waar het kleine lagertje zit dat in de ingaande as valt).

De lagers van het pignonwiel zijn opstel baar door de twee moeren van elkaar te draaien en dan met de ene te stellen. Heb ik wel gedaan maar vrijwel niemand doet het en het is vrijwel zeker overbodig tenzij de lagers roest pitten hebben. Het neuslagertje met de rechte rollen is ook altijd in perfecte staat, deze dingen krijgen namelijk altijd de volle laag in smeerolie als het draaid.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie