verdroogde banden

Hier kun je al je sleutel tips, zelf gemaakt (speciaal) gereedschap, truuks etc delen met je medehobbyisten.
Alle tips zijn geplaatst met de beste bedoeling en kunnen nooit je gezond verstand vervangen. Op de tips zit dan ook geen enkele garantie.
Het namaken van het door andere geplaatste gereedschap gebeurd altijd voor eigen risico!

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

verdroogde banden

Bericht door ruud smit »

Beste forummers
Hoe ver kan het kwaad als er droogte scheuren in een band zitten, en je zie nog geen koord lagen of ijzerdraad naar buiten steken , ik heb een verdroogde band op een kar , ik rij er niet zo veel mee dus een nieuwe ballon band ervoor aanschaffen vind ik jammer dan !
Alvast bedankt
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: verdroogde banden

Bericht door fergie »

Hello Ruud,

zolang je niet op de weg komt en de belading wat minderd zal er wel geen probleem zijn. Er is natuurlijk een verhoogd risico wat het handiger maakt er niet mee op de weg te komen. Als het mis gaat op eigen terein zal er weinig aan de hand wezen, op de weg kan dat aansprakelijkheids techniesch aardig verkeerd uitpakken. Minimaale droogte scheuren in het loopvlak is ook op de weg niet erg maar heb je ook scheurtjes in de zijwand en bij de hiel dan wordt het gevaarlijk.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: verdroogde banden

Bericht door Teedee »

Toen ik mijn TEA kocht, stond hij nog op de originele banden. Keihard en verdroogd met ook in de wang scheuren. Onderweg kwam ineens de binnenband door de zijkant naar buiten!

Let wel, die band had ook lang plat gestaan, en volgens mij was het op die 'vouw' dat hij ging.

Denk dat hij er wel erger aan toe was dan jouw band als ik het zo lees, maar het geeft je in ieder geval een idee van wat er kan gebeuren.

Groet!

Tim
TEA20 '55

Plaats reactie